AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
954

Att byta batteri

Hur byter jag batteri på min bmw? Är det enkelt?
Har en 520 -92 som batteriet blivit slut i. Hoppas jag! Bilen lät slöare från gång till gång när jag startade den, körde bara kosrta sträckor och till slt gick den itne att starta. Startade den då med startkablar och den gick klockrent ett tag igen, men körde även då bara korta sträckor och nu stendog det.

Har varit och köpt ett nytt batteri på bildemonteringen, han sa att det passar i min bil men att polerna blir åt andra hållet.

Nåväl, vad tror ni?
Kan jag göra det själv och hur brukar bilen bete sig ifall det är generatorn som sagt upp sig?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Om polerna är åt andra hållet kan det bli jobbigt att få anslutningskablarna att räcka till längdmässigt. Jag vet inte hur det ser ut i din bil med anslutningarna.
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
iaf generatorn sagt upp sig så lär du märka det, då det lyser batterilampa o oljelampa + massa andra lampor.. problemet med ditt batteri är att du kör för korta sträckor, på 1-2 mil hinner inte batteriet få underhålls laddning och "slits" mer och mer.. tills det inte äns är lönt att ladda det.. skulle aldrig köpt ett batteri med polerna åt fel håll, dessutom så skulle jag inte köpa ett begangnat heller..

Ge han olja Bara!!
Okej, om det inte går så lämnar jag tillbaka batteriet i morgon och köper ett nytt istället. Det känns lite onödigt bara att köpa ett nytt för 900 till en så pass gammal bil. När jag köpte detta för 200..
Hade inte heller köpt ett begagnat. Tänk på att det du köpt på demonteringnen kan lägga av snart om det är några år gammalt. Enligt min erfarenhet håller ett bilbatteri sällan längre än 7-8år.

/Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.