|
|
|
|---|---|
|
En perfekt site för oss som skruvar själv! Verkstadshandböcker, kopplingssheman, operationsnummerkatalog med anslagna tider för olika jobb och mycket annat. På Svenska! Kostar en slant, men vill man göra rätt från början så... www.bmw-service.de | |
|
En slant? Tycker nog det blev en hel säck. Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
fick samma erbjudande av BMW. Billigt skulle det vara. Visst... 0.4 Euro per hämtad sida, 3 Euro per uppkopplad 6 minperiod plus årsavgift på 170 Euro. Nej tack! mvh |
|
| Har du köpt inkopplingskitet för att kunna köra DIS:en? | |
|
Nej, har inte kört DIS-kittet. I DIS-programmet finns alla kopplingssheman, från -95 och nyare. Kostar inget per minut eller per sida för att bläddra där. Jäkligt bra om man skall felsöka eller eftermontera tex telefon eller stereo. Man kan ju vara fler på ett konto, men det gillas nog inte ;-) |
|
|
Jag kan tänka mig att betala en slant för lite kopplingsschemor på E39. Nån som kan fixa? FP |
|
| Vad vill du veta? | |
|
Kabeldragning och kabelfärger för följande: Stereon (Business CD/RDS), högtalare, antenn mm. Originalmonterad GSM-telefon (Motorola) Strömbrytarna för strålkastare och dimljus, xenonljus. Laddnings/generatorkrets. Klimatanläggningen. Till att börja med.... Tacksam för allt. MVH FP |
|
|
Till E39 finns inget i tryckt form, endast via verkstadstestern, DIS Kolla din mail.. |
|
BMW-Yoda |
Rätta mig om jag har fel, men det verkar helt värdelöst för oss som har äldre bilar än 94. BMW-Yoda |
|
Ja. Det finns i och för sig lite i verkstadshandboken, men det mesta var ju på mikrofilm på de äldre bilarna. Bättre å köpa kopplingssheman av verkstan i de läget, och/eller verkstadshandbok via Haynes |
|
|
Varför inte köpa en Haynes för 200 spänn och lägga de andra pengarna på reservdelarna istället? Många bra mektips fås även från detta forum... Mvh Bobby |
|
|
Folke: här finns elschema om du inte har kollat där innan, Länk mvh Andy |
|
|
information ska vara gratis, annars kan det va. finns alltid någon man kan fråga. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Andy: Mitchells elshemor är utmärkt bra, men inget för E39 tyvärr. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.