|
|
|
|---|---|
| Larmet drar ur batteriet så att bilen inte startar, det räcker med att man larmar över natten så går den inte igång. Någon som har något tips vart man ska börja leta? | |
|
Hur vet du att det just är larmet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jag anser att det bör vara larmet då jag får samma problem varje gång jag ställt bilen över natten med larmet igång. Låser jag bilen utan att larma den så är det inga problem på morgonen att starta. |
|
|
Om batteriet är friskt så skall det till rätt rejäl förbrukning för att tömma ur så pass mycket. Jag skulle direkt mäta vad som drar ström, det innebär viss brandrisk osv med okontrollerad förbrukning i den storleksordningen. Om du känner dig osäker på hur man mäter eller sknar utrustning så rekommenderas en bilelektriker. FP |
|
|
Koppla pa en Ctekladdare och ladda batteriet fullt( tar 1-2 dygn). Vill minnas att jag hade ett liknande fel pa min gamla 518-95, da fick man byta hela larmenheten innan det blev bra. Gör en felkodsavläsning hos en BMWverktad det kan nog ge ledtradar om vart man ska leta. Mvh Asken |
|
|
Var iväg och köppte ett nytt batteri igår för att vara säker på att det inte är batteriet som är problemet. Ska testa att ha bilen larmad och se om problemet kvarstår. Har läst av felkoderna på bilen för ett par dagar sedan och fick inte upp något som är relaterat till larmet. |
|
|
Ett billarm som är OK förbrukar runt 10-20mA som mest i aktivt läge, bilen i sig själv ung. lika mycket. Säg att det blir c:a 0,5 Ah mycket högt räknat, om detta tömmer ett batteri på 60-80Ah eller mera över natten så är det garanterat nåt fel, även om batteriet inte är i toppskick. Att det är väl laddat är däremot en förutsättning. FP |
|
|
har nu hafft bilen larmad en natt med det nya batteriet och det var inga problem att starta på morgonen så förhoppningsvis var det batteriet som var dåligt. Jag har en fundering till.. när man larmar bilen så bliknar larmdioden i ca 30sek och sedan lyser den med fasst sken hela tiden, ska det vara så? Normalt sett så blukar ju dioden blinka när larmet är aktiverat. |
|
|
Här får vi släppa in någon med ett likadant larm, det finns vissa funktioner med den blinkande resp fast lysande indikeringen, jag har inte själv infon. Många larm har inbyggda statusfunktioner i blinkdioden, vissa stänger ner efter ett eller två dygn, de indikerar på speciellt sätt vid fel eller efter inbrottsförsök osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.