AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.385

SVT Plus ikväll 9/10 om lurad BMW-ägare på Bilcentralen i Nacka

Sida 2 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Precis, bilen såg inte allt för snygg ut under huven heller.

Racerbilen: Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Tyvärr är BMW-vagnar med eftersatt underhåll väldigt vanligt.... tyvärr i klar majoritet jämfört med välskötta exemplar...

BMW CS #5139
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
J.L: Det gäller väl alla bilar som säljs i något större antal...

Wilhelm Svenselius
Paap Reeder
... det är väl så här att alla vill egentligen ha en BMW och så pressar dom hushållskassan till max och det blir inget kvar till service.

Efter att dom glassat ett tag för grannarna och utmanat Jante till max ... börjar så bekymren hopa sig.

Ta en F1:a som exempel ... den måste i princip servas efter varje varv på Monza.

MVH /// Paap R

An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Känns bra att BMW-verkstäder aldrig gör fel eller blåser sina kunder.. För där jobbar värdens bästa bilmekaniker & ärligaste säljare..
Flera av de jag pratat med vet inte ens vilken olja man ska hälla i en s50b32.

Var in & köpte dörrklipps till Bettan.
Sa att det var till en M coupé 99a
Säljare frågade om det var en E36a
Ja sa jag, E36/7 eller om vi ska vara noga E36/8.
Efter att kollat tillräckligt länge på hans tunga var jag tvungen att tillägga Z3 Coupé..
Jaha fick man som svar..

Sen finns det givetvis de som är riktigt duktiga, som han som bytte gaspotentiometer på min (befarade vanosras =)

Schumis behöver servas efter Suzuka

Z MMM Coupe
Paap Reeder
... nja rent generellt tror jag att alla vst har vissa drag av "lika goda kålsupare" men i detta fallet försökte kunden blåsa till ordentligt.

Viktigast är att ha en ömsesidig bra relation med sin verkstad/resdelsservice.

MVH /// Paap R

Visa användare
156
sixpak
750i -90
intressant vore ju att veta hur långt dom hunnit köra med bilen efter rep. när sverker gjorde sitt reportage?fanns det tecken på olja i kylsystemet lär ju åtminstone toppackning va kass.

sen kan jag säga att personligen skulle jag aldrig lämna bilen till en verkstad,vare sej auktoriserad lr annan,sen skulle jag iofs aldrig köpa en så ny bil så jag inte kunde göra allt själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.