|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte ny länkarm med spindelled pga anmärkning hos bilprovningen. E46 330ci 2002 med M-paket II. Någon vecka senare så kontaktar min far mig (som var med och hjälpte byta armen) då han har hittat skyddsplastknoppen till spindelledsaxeln där det står "Nicht für sportpaket II vervenden". Länkarmen köptes hos Autopartner i Linköping och dom slog in mitt regnummer där dom kunde se att jag har sportpaket på bilen - men ändå verkar det blivit något fel? Hur många olika länkarmar finns det egentligen till E46:an? Trodde det bara var två, varav en pensionerades -99 pga klenhet? Väntar just nu på svar från Autopartner som kollar upp om jag kan ha fått fel. Funderingar och tankar från er vore tacksamt, samt vad ni tycker är lämplig åtgärd från Autopartners sida. --- Min blog: Länk | |
ErikJ |
den ska heta 31 12 2 282 121 vä 31 12 2 282 122 hö sitter en speciell länkarm på M-sportpaket II |
|
Fan också. Dom gav mig 31126774819 vä. --- Min blog: Länk |
|
|
Dom ringde just, dom byter den åt mig. =) Cred till Autopartner i Linköping alltså. --- Min blog: Länk |
|
|
Någon som vet vad som skiljer och varför? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
xcOOb |
konstigt men bra att dom byter den då =) Mvh Öberg |
|
Jag upptäckte just på kontantnotan från Autopartner i Linköping att dom bytt ut 31126774819 mot... 31126774819. Vilken härlig fars. Återkommer såfort jag fått reda på mer =) |
|
| Vet någon vad det är för skilland på dem??? | |
|
Byter de delen eller står de för arbetet också? klantigt att byta fel del mot en lika dan del. Är Autopartner aukt. BMW? |
|
|
Förra gången dom bytte var det gratis, dvs både arbete och nytt material - så jag förutsätter att det är den här gången också. Lämnade in den imorse. En uppenbar skillnad är att det på den vita skyddsplastsploppen till 31126774819 står "Nicht für sportpaket II vervenden", men rent konstruktionsmässigt vet jag inte. --- Min blog: Länk |
|
|
Då får man hoppas att det blir rätt denna gång. Får du lånebil när bilen är inne på reparation? ___ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.