AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
882

Byta kardan 750 - går andvända 735?

Leibel
Tja

Har en 750iA från 89 och när man startar med bilen så slår det väldigt från (vad ja gissar stödlagret) golvet precis i stolshöjd.

Det känns coh låter som ett stödlager och eftersom bilen inte ska andvändas mer än några veckor till så tänkte ja kolla ifall någon vet om det skulle kunna vara möjligt att ta min kardan från en 735 (manuell) som ja har liggandes i garaget och ta stödlgret och bakre halvan av kardanen och sätta på 750n?

Har kollar på realoem.com och det 'r inte samma stödlager men bakre knuten mm är samma.

mvh
nybliven 750 ägare
Paap Reeder
... ser man till E28:or så är den bakre delen av kardanen densamma på alla bilar och beroende på vilken motor och låda som sitter i där "fram" så anpassas kardanens främre del.

Om ... ?? det är samma kardan - bakre del - på E32 både för V12 och övriga (vilket inte jag tror) så bör det gå att göra som du säger.

Jag gjorde det bytet på min E28:a - tog bakre delen från en man och satte på min aut.

MVH /// Paap R

Leibel
kollar på realoem.com och det verkr vara samma kardan men klenare stödlager på 735an.

ska testa göra ett byte

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.