AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.485

Kallluft i Kupefläktarna

Sida 2 av 2
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Så, en uppdatering. Problemet var nog inte så pinsamt enkelt trots allt. Idag började kalluften spruta utav bara f*n igen...Kollade kylarvätskan och det var nu kruttorrt igen!!! Fyllde alltså på ca. 8 liter för 5 dagar sedan. Något är m.a.o. fel...LÄmnar in den på service på tisdag.

//Marc
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Marc_M: Det var tråkigt att höra. Du har inte fått ngt "pling" från checkontroll om låg kylarvätskenivå? Förmodligen ngn slang eller om du har otur kylaren. Jag bytte rubbet på min bil förra sommaren efter en sprucken kylare, delat expansionskärl samt "exploderande" slangkopplingar.

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
har du inte vatten i oljan så läcker det nån annanstans, gissar på sprucken slang eller expansionskärl.
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Hej!

Nope, inget pling eller så... Jag hoppas att det är en slang som läcker och att det inte är något allvarligare. Vi får se på tisdag, då ska den kollas!
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Håller tummarna för dig:)

Vh/ Kermit

Min Bil-blogg. Länk
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Så, här kommer då en uppdatering. Det har nu fastställts att kylaren är sprucken! Jag tror uttrycket är "betala och se glad ut".

//Marc
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
grodan kermit: Har du fått rätt på ditt problem med värmeventilerna?
Kollade på min idag och tycker dom ser ut att sitta ganska lätt till. Tre slangklämmor och två kontakter sen ska den väl bara vara att lyfta ur. Rengöra eller byta... värt ett försök att rengöra först tycker jag?

Marc_M: Hur såg din kylare ut?
Så här såg min ut när jag bytta för nån dag sen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.