|
|
|
|---|---|
Nima_Blade |
Hje jag hade nyss skrivit varför 325 e46 är snabare än 325 e36 0 - 100 o topfart, so fick jag svar po att nyare 325 kan man åka med 2 av över 100 kilometer fast inte po gamla mosta man växla til 3 an för att koma up til 100.och topfarten beror po airdinamik so vad har ni säga om hur 328 e46 är snabare än 328 e 36 boda behöver bara 2:an växling 0-100 PLUS E46 VÄGER 100 KILLOS MERA? 328 e36 0-100 7.3 328 e46 0-100 7.0 sekunder PLUS 100 KILOOS MERA? dem har boda 193 hk o 280 nm. plus e46 toppar mera konstigt den väger 100 millos mera o den är längre up från marken till tacket. B.M.W Be ME Wife ; ) |
|
E36 är snabbare än E46. Jag har inte sett ett test där E46 har varit snabbare. 328 E46 brukar ligga på 7,4-7,9 s till 100 km/h om man läser olika tester. 328 E36 brukar inte helt sällan vara under 7s (6,9s är vanligt bland tester). Man får känslan av att BMW medvetet satt ut en lägre 0-100 tid på E46 328 bara för att den inte ska verka långsammare än faregångaren. Det skulle ju ses som ett misslyckande. Det är samma motor så det är klart att de extra 100 kg som E46 släpar på gör skillnad. På den här sidan kan du hitta tester från tyska biltidningar på många modeller: Länk |
|
Nima_Blade |
jaha ok tenkte väl det hehe man tackar LexCom ; ) B.M.W Be Me wife |
| E-46 328 har dubbel vanos. Kanske har något med det att göra? | |
Nima_Blade |
jaha ok so vad gör dehära dublavanos för nytta? Blade |
|
ger myvket bättre botten vrid. Enbart stilrent!!!! |
|
Nima_Blade |
jasso ok jag antar det är skället kanhe? ; ) Blade |
|
Länk och här får de den till 6,3s (328i) ;) Länk e46 328 är kända att ha mer krut i burken än det står på pappret. /// Bimmarkomanen |
|
|
Bimmer330ci: 0-60mph = 0-96,5km/h så det är klart att tiderna bli lägre om man mäter till en lägre hastighet. Dessutom är väl www.edmunds.com en amerikansk sida och deras tester är väl på bilar i USA vilket gör att det kan finnas skillnader på bränsleinprutning, programvara, oktantal på bensinen, mm mm. ___ //Ulf |
|
| bottenvrid vid fullgasaccelerationer är väl oviktigt? tänkte på dubbelvanosen. | |
|
det är inte bara Vanos som skiljer, det finns tydligen ganska många punkter som förändrats,inte heller bara i modellövergången. Veta att jag läst detta här på forumet tidigare-->sök och du skola finna. |
|
|
Det är samma effekt på usa modellerna de bara räknar hk på ett annat sätt. motorerna är dock inte helt indentiska på e36 och e46 som d nämns ovan. Däremot håller jag med dig ang. 0-60 frågan :) tänkte inte på d.. /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.