|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag kollade på en begagnad E36 328 '95 i helgen som verkade rätt OK bortsett från en detalj: Ett lätt tickande kan förnimmas från ventilkåpan. Ett överslag medelst huvudräkning säger mig att det var i storleksordningen fem tick per sekund vid tomgång vilket då får mig att misstänka att det är en lyftare som väsnas. Japp, jag har faktiskt sökt på symptomen i Forumet :-) De träffar jag har fått på att söka på symptomen har lett till en massa tips på hur man kan få bort tickandet medelst diverse olje-alkemi, byte av kedjesträckare med mera. De två frågor jag har som jag inte har hittat något uppenbart svar på redan är: 1. Är lättare ventlitick på en sån här motor allvarligt eller mer kosmetiskt? 2. Kan det ågärdas "varaktigt" genom att t ex byta lyftare och vad kostar det i så fall? Måste hela toppen väck och demonteras? | |
|
Nog ingen som vågar svara på din fråga just därför att man aldrig kan veta om det är farligt eller ej. |
|
|
du får ta isär en hel del för att byta lyftarna, på min e36 knackar de "bara" i 1min om det är under 5 grader ute. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.