|
|
|
|---|---|
|
Lådan har kastat in handuken i min 316-89 med enligt uppgift en 318 M40B18 motor. Jag fick tag på en beggad låda från en 318-90 och skulle mosa dit den men icke Sad Bultmönstret stämmer inte samt att lådans ingående axel är för lång, ??? WTF.. M40 som M40 eller? Rolling Eyes Min trasiga låda har nummer: 240 00 370 90 Den nya lådan som ja försökte sätta dit har: 240 00 366 90 Hoppas ni kan hjälpa mig med hjälp av nummren, försökte googla lite dock utan framgång. Snart kommer vintern och då är det inte kul o åka 325 turbo längre Sad jag trodde alla M40-motorer hade samma låda oavsett årsmodell... Tack på förhand! __ /Chrille | |
|
Ingen som har någon lista liggandes så man kan urläsa genom nummren vilken låda som är till vad? __ /Chrille |
|
|
Nån som har plockat isär en låda och vet hur det ser ut eller lagat nån låda med liknande fel? __ /Chrille |
|
|
OBS! ser nu att jag blandat i hop nummrerna.. Min trasiga orginallåda har nummer: 240 00 366 90 btw. försökte få isär den i dag men får bara upp en glipa på 2cm, antar att friläget måsta vara i för att den skall släppa. __ /Chrille |
|
|
Här är bilder så man tydligt kan se bultmönstret: Länk Länk Länk __ /Chrille |
|
|
Nu har jag fått tag på en låda med samma nummer som min, bult mönster och längd på ingående axel stämmer perfekt. Tack för hjälpen allihopa, Utan er hade jag alldrig klarat det. Det är så skönt med ett forum som detta som man verkligen får hjälp i. Tack för mig! __ /Chrille |
|
| ibland är det bra att oxå kunna föra en dialog med sig själv... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.