AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.597

dimljus byte e36

an
137
anonymios
320d Xdrive E91 LCI-10
tja har en 325 e36 med sprucket dimljus.. har därför skaffat ett nytt och ska byta..

någon som vet om det är komplicerat att ta ner den lr måste man ta ner front å hela kittet samtidigt? monteringsfästen?

tackar för alla svar..
Halvdan
Sitter med "snäppfäste".Bara in med en vanlig skruvmejsel och tryck på fästet så ska det ploppa ut.Är ledat i ena änden.
Gör inte som jag och tryck sönder fästet bara.Då får du byta ramen runt dimljuset också och det var ett jä-a jobb...Rostiga skruvar som gick sönder och trasig plast.Fick demontera halva fronten för att överhuvudtaget komma åt..
Lycka till!

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Som Halvdan säger. Du trycker in en mejsel i det yttre hålet om ljuset (tror jag, trycker du i fel hål, så är det en skruv där).
Jag bytte dimljus på min för ett halvår sedan, och ett orginalglas från bmw kostar ca 800kr/st, och jag köpte två (ett par) med klarglas för 900kr med ram/fäste och allt. Så Snyggare än orginalet och mycket billigare.
Hejsan,
Jag har precis köpt dimljus på www.stylabilen.se
men jag lyckas inte få dit dom. Jag blev tvungen att skruva loss hela fronten, för att kunna ta in dimljusen från framsidan. Dock tror jag detta var onödigt, då jag senare kom på hur jag skulle göra. Men problem är det att jag inte lyckas få dom att sitta fast, utan dom sitter löst på ena sidan (där man lyfter på spärren om man nu säger så).

Kanske lite dålig förklaring, men om någon har gjort detta så får ni gärna förklara hur ni lyckades :P

Mvh,
Niklas
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Bara trycka till ordentligt, sdå brukar dem fastna. Men jag kan också ibland tycka dem sitter nästan lite oroväckande löst, men man är nog bara lite nojjig, dem sitter nog tillräckligt.
an
137
anonymios
320d Xdrive E91 LCI-10
ok..tackar för alla svar!!
mvh
yttryck
Biltema säljer dimljus till E 36:an för 300:- styck inkl glödlampa..
prisvärt samt att det är bra passform. rekommenderas..
jag har själv köpt..
/igor
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
yttryck, låter ju bra... KOllade upp dem men där står "Ej Coupé", jag som hade för mig att det var exakt likadan front-plast/fångare på Coupé och Sedanvarsionerna?
yttryck
är inte helt 100, men jag tror att dimljusen passar rakt av mellan sedan
och coupé modellerna, Vet att blinkersglaset på sidan av strålkastaren inte passar då coupén har en annan form än på sedan versionen.

enklast är att ringa till någon av bmw:s reservdels shop och fråga.

sj
20
sjolin
325i -93
328i M Touring -97
dimljusen från biltema passar på coupe...d står fel i katalogen. d är samma dimljus till både coupe och sedan. dock så anser jag att dimljusen från biltema har dålig kvalitet då jag har lyckats haft sönder 3-4 styckna...införskaffade klarglas dimljus istället och dessa har hållt länge nu. men inte vet jag, jag kan ju haft otur och lyckats fått stenskott på alla biltema ljusen...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ser Biltema ljusen standard ut då?

// MixiM
Si
765
Simon01
120dM -08
Du ser nog ingen större skillnad på dom. Jag har kört med Biltemas dimljus i snart 3 år utan några större problem. Det enda negativa jag har upptäckt är att det lätt går in fukt i dom vid tvätt, så man får vara lite försiktig med högtryckstvätten.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,,jag fick lösa problemet med fukt i dimljuen med ett par hål. Lyktorna är alltså för täta, så när fuktig luft kommer in så blir den kvar där. Så borrade ett par hål på både under och överkan för att ventilera. Sedan dess har det funkat bra. (Det var inte biltemas dimljus).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.