|
|
|
|---|---|
|
Hej. Hade bestämt mig för en bil på en bilauktionsfirma (vill inte nämna vilken). Allt kändes bra tills jag vred om nyckeln, ett högt smattrande ljud från motorn. Säljaren rusade ut och förklarade något i stil med ventilhattarna. Bilen var såpass ny att det är nybilsgaranti kvar.. .så det var ju inget att fundera på tyckte säljaren. Nåväl... inget vidare. Jag tog en provtur allt kändes ok men snattret var kvar tills jag stängde av motorn. Men väl inne på kontoret ber jag om serviceboken för att kolla upp nästa service. Det jag upptäcker då var att första stämpeln saknas! Den andra var stämplad enligt plan. De hävdade att den första stämpeln inte var viktig.... och att garantier gäller. Men man blir ju skeptisk. Bilen hade gått över 1000 mil efter att den skulle servas första gången. Sen knackande motor och gäller garantier verkligen. Skall kolla med huvudkontoret för att se om garantier gäller. Men det lär väl bli svårare för mig att sälja bilen sedan .. då serviceboken ej är korrekt ifylld...... .. skall jag försöka begära prisavdrag och i såfall hur mycket ? (pris nu ca 200k på bilen) | |
| Om det nu bara är att lämna in den för garantijobb, så varför gör inte säljaren det då och får den såld lättare? | |
| Precis! Skall försöka kräva att det fixas innan försäljningen. | |
|
Ventilhattarna...sitter väl på ventilerna på hjulen... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag är helt inne på Udo:s linje, han menade nog ventillyftarna. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| ha ha.. ja just det! Ni har helt rätt. Hur allvarligt är det? | |
|
Hur ligger bilen i pris jämfört med andra bilar? Vid senare problem så kan ARN gå på säljarens linje då bilen var mycket billigare än de andra, förutsatt att den är billigare. Samt att du kunde se att bilen hade missad första service. Nybilsgaranti och motorskadeförsäkring kräver att boken är fullstämplad. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Bilen ligger lågt i pris ca 20-30 000 under normalt men det var inget som var känt vid budgivningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.