|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en nybliven ägare till en Z3 -97. Jag är skitnöjd med bilen på många vis. När jag läser här på forumet verkar den inte va speciellt drabbad av problem. Grejen e bara att jag har nån form av komfortstolar i min.. Eldrivna visst.. men inte lika snygga som M stolarna. Nu till min fundering.. Sattes de i M-stolar i alla 2,8 coupé? Passar dom rakt av in i en roadster? Det verkar inte finnas så mycke styling till dessa kärrorna men de gör inte så mycke då bilen i de närmaste är fulländad! De e bara stolarna jag e lite halvnöjd med bara.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" | |
|
Sportstolarna fanns även som tillval till Roadstern. /Fredrik |
|
|
Jo men satt dom i alla 2,8 coupé? ..och passar dom rakt av i en roadster? "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
Japp, alla coupé är utrustade med sportstolarna OBS att det inte är M stolar utan bara de "vanliga" sportstolarna. Vågar inte svara på om de passar rakt av men jag skulle tro det iallafall. Mvh Kristoffer Bilen =) Länk |
|
|
Ja, sportstolarna passar rakt av. Det som skiljer sportstolarna i coupén från dito i roadster är att skinnet är annorlunda sytt. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Tack! Jag ska minsan införskaffa mig ett par sportstolar då! Man behöver ju stöd när det är så roligt o svänga.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
| Givetvis ska du ha sportstolarna...det sån skilnnad både i utseende och känsla mot de vanliga värt varenda krona! Bicolour i svart/grå röd/svart eller blå/svart beroende på din bils färg, de svåra att få tag på sök på www.bildelsbasen.se men de säljer oftast hela inredningar räkna med 10000kr har du tur kan du få tag på ett par sportstolar för runt 5000kr. De passar rakt av (4 fästen) tänk bara på att du tar bort minuspolen från batteriet vänta en stund.,..sen är det bara börja mecka..gör du inte det får du en irriterande airbaglampa lysandes pga att sätena har bältessträckare som ingår i ABS systemet. Lycka till. Z3 hälsningar Kent. | |
|
JAPP! Då har jag köpt mig ett set sportstolar! Måste bara få berätta detta.. Jag var so m sagt väldigt sugen på sånna stolar och var beredd på att lägga upp 5 - 7 lappar för att få ha sånna i bilen. Jag kollade upp bildelsbasen och hittade en coupé i bollebygd som hade en.. Great! Bara två mil bort. Jag åkte o kollade och döm om min förvåning när de var samma färg på dessa som jag hade på de gamla! Perfekt! Tänkte jag.. Jag frågade vad dom skulle ha för dom. Killen sa att han var tvungen att kolla två ggr på datorn. 3000:- De va verkligen inget att fundera på! ..och bilen hade bara rullat 5000 mil när han vart inblandad i en krock! Stolarna är alltså så gott som nya! Je je.. =) Ingen är gladare än jag nu! "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
| Grattis vad kul! Priset jättebra...vilken färg? Hade oxå tur fick tag i ett par fina dörrsidor i blå/svart som kompletterar det övriga jag fick med när jag köpte min blå/svarta inredning jag fick betala 5000kr (utan dörrsidorna) | |
|
Jag får grattulera tillbaks då... =) De va beige. Jag fick med dörrsidorna med. Även om de var lite spruckna. Om stolarna då.. Är de väldigt meckigt att ta ur och sätta i? Jag tittade lite på de idag och de ser ju inte jättelätt ut att komma åt alla bultarna.. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
| Nej det är inte svårt. Börja med o kör fram stolen så du kommer åt de 2 bakre bultarna, sedan kör du stolen längst bak för att sedan lossa de främre bultarna. När alla är frigjorda kopplar du bort batterikabeln, detta viktigt annars kommer bältessträckarna i AIR bag systemet att larma du får en röd irriterande lampa i instrumentet, denna går bara att släcka hos BMW vad jag hört. Nu kan du försiktigt fälla flytta stolen så du får loss alla anslutningar undertill 1 eller 2 anslutningar mitt under beroende om du har stolsvärme eller inte samt en anslutning till bältessträckaren Montering gör du i omvänd ordning. Lycka till! | |
|
Logiskt så de förslår.. Ibland vill man för mycke för snabbt.. Tack för tipset! Nu blir de en barnlek. "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
|
TACK Z3kent! Det tog bara två timmar o pula fast de nya stolarna! Lite trubbel med kopplingarna först men de fixade sig utan problem. Hade nog tagit en dag annars.. ;) "Hellre vind i nacken än blåst i huvudet!" |
|
| Hej! Tack var så litet! Kul kunna delge sig av det man kan varit med om! Det är det som är en av poängen på detta forumet! Vill du så får du gärna skicka mig en bild på ditt resultat vore kul, kent.e@swipnet.se . Kul du lyckades..kanon!! Mvh Kent. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.