AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.680

vågar man köpa m5 e39?

Sida 1 av 2
Hej! är spekulant på en m5 -99 som har gått snart 11000mil, men är lite orolig efter allt man har läst här på forumet! Han som äger bilen säger att vanosen låter lite när man startar bilen men att ljudet försvinner efter några sekunder! i övrigt ska bilen vara i riktigt fint skick med full dokumentation (imp 2002) vad tycker ni är m5an en bil att satsa på eller blir man bara ruinerad?? tacksam för svar mvh..
I ditt ställe skulle jag lägga en slant och testa din tilltänkta hos någon erkänt duktig BMW mek. Annars så kan du köpa en 01 och framåt med uppgraderad Vanos och koppling. Det är standard rådet om inte annat. Använd sökfunktionen så hittar du en drös likadana trådar som din. Och vad du än gör så köp INTE grisen i säcken. Lycka till...
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Håller med PowerMac att du ska helst köpa en 01 tillverkad efter mars månad..var väl nåt med nån ventil eller dylikt som var uppgraderad...Då får du 16:9 navi istället för 4:3 och xenon m.m..Ska du köpa en 99 så kolla vanosen vanosen o LMM...Bäst är annars att köpa sista årsmodellen 03.Dom tillverkades nog bara till juni månad elle så...Men å andra sidan så ska väl vanosen låta lite på dom tidigare årsmodellerna...Som sagt lämna in den till nån duktig bmw mek så får du allt svart på vitt.....Själv så tycker jag att en frisk M5 e39 är en underbar bil...En ulv i fårakläder med ett makalöst bottenvrid o ljuvlig musik från V8:an..Ännu bättre om man har ett sportavgassystem till...Lycka till ..

Min bil: Länk
Bi
3.797
Bianca

Vår bil har nu gått c:a 7200 mil och kopplingen är original,så jag tror att kopplingens livslängd beror mkt på förarens körstil

Bianca; Xenon är alltid standard på M5 E39. Juni stämmer bra både för Europa och Nordamerikamodell.

Mvh Stephan
Tackar för svaren! skulle gärna köpa -01 -02 eller -03 men det blir ju ett ganska bra kliv uppåt i pris då.. ägaren till bilen hävdar att kopplingen byttes ut mot en starkare sportkoppling år 2004 när bilen hade gått ca 9000mil! och han har precis bytt bägge lmm på den! Vet att man egentligen inte ska köpa bilar man inte har råd att bruka och sköta, men försäkring och normalt slitage samt servicar på en m5a har jag inga problem att kosta på, men låt säga ett vanos haveri a`la 60000:- skulle inte kännas bra i plånboken!! därför tvekar man ju lite! men vill ju såå gärna ha en m5..... Mvh
Bi
3.797
Bianca

Men om du är orolig över vanosen så lämna in på bmw el ännu bättre en kunnig bmw mek som vi tidigare nämt o be han kolla vanosen.....

Stephan735i

"Jag menade angel-eyes":)

Sorry.......

Länk
Bi
3.797
Bianca

villeneuve...

Klart du ska ha en M5-e39:)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är bara att slåtill.Det sitter orginalkoppling på min 99 och den har gått 5700mil.
ji
42
jimbmw850
850iA-92
M5-99
Hej,
Sitter också orginalkoppling på min som passerade 10000mil nyss.
Min låter också när man startar den i 1-2sec / men det är inget ovanligt,men är du osäker så kolla upp den på bmw. Angående LMM så är mina nyss bytade vid 9500mil /sen drar ju -99-00 lite olja.
Klart att du ska köpa en m5 det är nog inga problem med -99 jag har inte haft några problem med min/ en vän till mig har kört ca:3500-4000mil med sin -99 det ända han har bytat var ett relä /men kolla upp serviceboken noga och kolla hur den är skött,minsta tvivel så hoppa av, det är gott om m5 e39 på märknaden nu.
Att vanosen rasar behöver du nog inte ora dig för/ vad jag har hört så är det väldigt ovanligt
Hallå vänner! återigen tack för svaren! jaja man lever ju bara en gång, så varför slösa bort tiden på tråkiga svenssonbilar...det blir affär nu! hoppas på att hämta hem pärlan på fredag 13/10! Återkommer efter köpet med info och ev lite bilder, ha det bra allihopa!!!
Man ångrar det man inte gjorde i livet inte det man gjorde. Med det i bakhuvudet så är det rätt för dig att köpa din "drömbil", och LIKA rätt att testa den INNAN köp. ;) Lycka till!
Bi
3.797
Bianca

Har du nån info/bild på vilken M5-e39 du är intresserad av??

Länk
Är så satans kass på dator så jag vet inte hur man lägger in länkar? men det är två bilar det står emellan, bägge finns på blocket.se och bägge är i stockholm! bil 1: svart-99a med 19" motorsportfälgar svart skinn 10600mil, bil 2: svart -99a 12800mil med 20" breytonfälgar full -02 optik ute och inne schnitzer chassi mm,mm! ni kanske kan hjälpa mig att bestämma mig mvh
Bi
3.797
Bianca

Jag hade kollat upp den svarta med 20" o 02 optik...den har ju 16:9 navi o dvd navigation.....Är den ok,så hade jag nog prutat på den lite o slagit till

Bi
3.797
Bianca

Och så har den samma silverstone svart/grått skinn i sportstolar precis som min M5:a.....Personligen gillar jag sportstolar framför komfort...Men det är min åsikt bara..

Länk
Bi
3.797
Bianca

Enda negativa i mitt tycke är den s.k blåa interiör belysningen som påminner mer om Fast & the Furious än en BMW M5...Sen sidokjolarna tycker jag inte passar på bilen...Annars är den helt okej...Men kolla upp den NOGA....

Vad säger ni andra??

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Den med 19" Challange brukar jag se titt som tätt, den ser verkligen kanonfin ut.
Håller med dig där Bianca! -02 optiken känns gaska viktig.. sen är det ju mycket fina grejer på den oxå! det som stör mig lite är att belysningen i reglage och klima mm, är utbytt mot blått ljus!!! men man kanske vänjer sig? sen var det ju bytt en hel del slitagedelar oxå! och ja silverstoneskinnet är inte helt fel! vad tycker ni man ska bjuda honom för den? mvh
Bi
3.797
Bianca

Belysningen kan du nog återställa ditt det ursprungliga...
Jag hade erbjudit 190´....
Han har haft annonsen ute ett tag nu iallafall utan att lyckas sälja objektet.....

Länk

Bi
3.797
Bianca

195´ max

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.