AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
707

Var Fasen Får Jag Genom Strömsnablarna??!!

Bu
6
Bumseman
318iS Coupé -93
Finns det någon vänlig själ där ute som kan tipsa mig om exakt var jag ska gå genom med mitt strömkablage från batteriet in till kupén och vidare till skuffen?
Satte alldeles nyligen in en denna fråga i detta forumet... Vad fasen hände med den??!! (Tonade ned svordomar och kraftuttryck i fall det var censuren som slog till)
Fasar för att jag ska bli tvungen att plocka ned instrumentbrädan i molekyler lyfta ur motorn och gå lös på bilen med borrmaskin.

_S
86
_Squad_
325i Touring -90
Det ska finnas färdiga hål i olika storlekar som är täckta med "ploppar".
Tar man ort ploppen så har man ett hål igenom väggen mellan motorrum och coupén. ta ur mattorna och lägg dig så du kommer åt att känna i väggen tills du hittar en av dessa "ploppar".

Lycka till
B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
Jag misstänker att de inte finns några såna hål i 3-serien -93.

Har gjort ett montage i en sån för länge sen, som jag kan minnas så fanns det ett enda hål som kunde användas utan att lägga kabel emot acrör mm.
De var rakt bakom hanskfacket, där man om man har en fabriksmonterad kupefläckt ser den kabeln gå in.

Mitt minne är inte vad de borde vara så jag förbehåller mig för eventuella blackouts,

Alltid fint att dra strömkabel :-) Not!

I Coopern blir det till att dra skiten under bilen i ett rör... Det blir kul... :-(

/Johan
Deejay08
I min e30 finns det 2 hål ett på vardera sida. Men dom kan vara svåra att se. På förarsidan satt den väldigt högt upp, vänster om kopplingen. På Passagerar sidan Uppe till höger. Hålen hade en diameter på 1-2cm om jag minns rätt och som sagt en svart plugg va det i den från början...
Lycka till

Deejay
inte för att jag vet var batteriet sitte ri din bil, men sitter det framme under huven s drar du väl inte kablarna genom kupen? dra dom under bilen istället, både lättare, och det är ingen risk för störningar.

unde får det ju plats mera, så du kan slänga dit 2 33or eller nånting.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
An
9
Anders källvik
m3 Coupè 97 smg
Dra kabeln över taket tejpa fast den!!!! Du får borra ett hål i huven först ovanför batteriet!!! :)
Skojar bara !!! Hjälpte min polare arr dra kabel i hans is. finns ett hål som vi gick in igenom. Det funns precis i mitten på mellanväggen. Iallefall på hans bil. Gummiplopp framför!!!
Hoppas du´lyckas

BmwPojken
Jag har en 318is-93 och mitt bateri sitter bak? jag trodde att det var original men det verkar ju som att jag är rätt ensam om det??
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Precis under "hyllan" som batteriet står på så finns det en liten gummiplugg som du kan ta loss eller skära hål i, då kommer du ut under handskfacket.
bratten
Hade själv en E-36 318is -93, om jag inte missminner mig så är enda stället ut till säkringsboxen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.