|
|
|
|---|---|
|
hej har av monterat mina xenon lampor ock satt dit vanliga h1 men i info panelen lyser fortfarande att halv ljuset inte fungerar vet någon hur man kopplar om det ? | |
|
Det får du lära dig leva med. (jag har likadant) Eller byta kontrollmodulen till en som är gjord för en bil utan xenon. Kanske kan gå att lura den du har på något sätt förstås. /Mats J |
|
| jaha då får den väl blinka då jag tackar så mycket för svaret | |
|
Hej! Jag har köpt konverteringssatser till mina xenonlampor. Nu ska jag bara sätta in relä så att jag kan tända dom... vart tog du "styrströmmen" till dina h1:or? Har läst en miljon elscheman och det ser ju lätt ut, ända tills man lyfter på huven... |
|
| jag tog styrströmen innan boxen framme vid lampan där är fyra ström men bara en som fungerar över brytaren men hade du xenon eller du skulle sätta dit? | |
|
Jag har xenon D1 som inte tillverkas längre. Har köpt xenon D2s med ballaster, de behöver bara 12v för att tändas men måste ju styra dom med brytaren. Har tre boxar där framme på varje sida med en kraftig stålflätad kabel som går mellan dessa och sedan till den gamla lampsockeln... Var hittade du de där fyra kablarna? |
|
| jag hittade styr kabelen i första kontaktstycket innan boxarna en styrkabel på varje sida du har ju två kontakter som är skruvade i första boxen en som kommer från säkrings boxen ock sen en som går ner till box nr två ta av kontakten som kommer till boxen ock mät upp den så ser du snabbt vilken det är om du ej hittar den så kan jag gå ut ock räkna vilket stift det är | |
|
Tack för hjälpen, ska se om jag hinner titta på det imorgon, bygger ett katthus till... www.fyrfotavanner.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.