AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.771

E46 för 65 000:- ?

Sida 2 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Min uppfattning är att bilpriser funkar ganska bra på standardbilar. Har man en bil med väldigt mycket utrustning eller annat speciellt som gör bilen extra attraktiv kan bilpriser hamna lite lågt. Tex e39 med M-pkt.
Bilar i riktigt bra skick hamnar också naturligtvis för lågt.

Kollade precis min senast köpta bil (Renault Megane kombi -01 i fint skick och hygglig utrustning).
Jag gav 38´ bilpriser säger 41-49 vid privatköp.

kolade också M3e46 och vanliga e39:or som tycker jag stämmer ganska väl.

Denna bil annonserades först ut på blocket för 69´. Så man ska inte sätta likhetstecken mellan blocketpriser och bilens värde.

Racerbilen: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Gick lite snabbt i förra inlägget, "Denna bil annonserades först ut på blocket för 69" syftar alltså på Renaulten.

För att svara på frågan, du kan absolut hitta en skaplig 318i e46 -98-99 för 65´. Kolla även på 316i som inte är mycket tröttare än 318i men kanske något mer svårsåld.

Racerbilen: Länk
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
3D pinball_ Om det stämmer som du säger så borde den givetis spegla verkligheten eller vara en riktlinjemätare för var maraknaden betalar. Av egen erfarenhet kan jag dock inte erkänna att jag ser de värderingarna som speciellt bra då det inte stämt på den bil jag sålt samt de två som mina far har försökt sälja, varav en fortfarande är till salu. Den senaset bilen han la ut ligger under bilprisers värdering, men den är inte såld ändå, då anser inte jag att man kan ta bilpriser för något annat än någon form av styrorgan då man vill sälja sin bil. Som trådskaparen diskuterade runt att bilpriser visar på värderingar på runt 65, men att han inte kunnat pruta till detta pris i verkligheten visar väl på de skillnader som råder? Sen är det givetvis upp till var och en om man vill stirra sig blind på bilpriser.

Känns som vi försvinner ltie från trådens syfte nu iofs och hamnar i en bilpriser.se diskussion.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Länk

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.