|
|
|
|---|---|
|
Jag har tittat/försökt få tag på ett fint exemplar för runt 30000 kr. Men sen när ja tittar i bilregistret så förekommer det att en stor del av dom är registrerade senare år *suck* Vilket måste innebära att bilen är importerad. Jag ringde på en bil häromdagen och det visa sig ju att inga gamla servicepappren ens fanns kvar, ja menar, vem vill köpa en sån bil? Så nu behöver jag lite hjälp, vill verkligen hitta en lämplig bil av 318is/320i eller 325 av E36. | |
|
Ska du köpa en bil i 30´000kr klassen, så tror/tycker jag inte du ska lägga för mycket tid på servicepapper. Det är alltså en bil från ca 92-94 du letar bil i, och hur många lämnar in sin bil som är över 10år gammal på en auktoriserad verkstad? Antar många gör som jag, byter olja och det mesta andra meket själva (spar kvitton istället) för att det är så pass enkelt och så mycket billigare att göra det själv. Och det är ju lite skilnad på en 318 och en 325 (antar jag, kör själv 325, men inte provat andra). Antar att en 318 bör vara en del billigare, så kanske kan få en finare 318 än 325 för samma pengar. Men som sagt, se på bilen istället för att papper. Är det rost? Verkar spindelleder vara i bra skick? Bromsar, avgassystem, går den bra i motor etc. Vill du gardera dig så lämnar du in bilen som du är sugne på att köpa på motormännens motortest (Dem ser om det är deffekter på motor och bil etc). Kostar knappt 1000kr för det stora testet (tror jag). Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.