|
|
|
|---|---|
|
Är de någon som vet var man fyller på olja i den hydraliska enheten, tror att den sitter på höger sida bak,de låter som den har luft i systemet.Länk Länk | |
|
Pumpen sitter på högersida innanför klädseln i bakluckan. Påfyllnadssats med nya skruvar och ca 3dl olja finns att köpa på BMW för ca 280:- Jag skulle nästan kunna lova att det är vanlig ATF olja då den både har samma utseende (röd) och lukt. En av insexskuvarna på sidan av pumphuset går till påfyllning, kommer tyvärr inte ihåg vilken, men det ger sig. En tunn slang kopplad till flaskan löser ivf. problemet med påfyllning. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
| tack | |
| Hittar ej pumpen ,sitter den framför batterierna | |
|
Stämmer bra det. Snett upp framåt bakom klädseln. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Lite OT, men enligt din bild så sitter antingen min eller din kromlist upp&ner. Min vätter alltså åt andra hållet =S Går förresten den elhydrauliska systemet att eftermontera? Nu har jag endast softclose/el-öppnare, men hade varit fint varje gång man handlar att den går HELA vägen upp =) |
|
Vet inte vems bilder du syftar på, men listen skall monteras med den bredaste delen nedåt. Se bilder Länk Länk Länk Elektrohydraul öppningen går att eftermontera. Allt är fråga om hur mycket du är beredd på att lägga ut i tid och pengar. Cylinder med slangar går på ca 4000:- sen tillkommer pump för ca 10000:- + relä, knapp och kablage. Räkna med runt 15000:- exkl. montage. Självklart billigare om du lyckas att hitta delarna på skrot. Sen är slang/cylinder konstruktionen inte vintervänlig, men det är en annat bekymmer. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Två gånger har jag fyllt på min hydraulik (troligen läcker cylindern en aning). Bägge gångerna demonterade jag hela pumpen men inte slangarna, på så viss kan jag sen demontera oljebehållaren (utan spill). Gjorde rent och återmonterade med vanlig hydralolja (typ ATF). Lite pilligt men inga större problem. Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.