AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.365

byte av stötdämpare, M-chassi

Po
52
PowerVirus
BMW 525i -92
nån som har tips om vart man hittar stötdämpare till M-chassi. har hittat några dämpare på micro men vet inte om dom går att ha på ett M-chassi. tänkte på om sachs dämparna från motornord kan fungera.
Nån som vet eller har tips?

BMW The ultimate driving machine
Po
52
PowerVirus
BMW 525i -92
finns det ingen som bytt stötdämpare på M-sportchassi? dom blir ju dåliga dom oxå.

om du går in på mekonomen så hjälper de dig med att hitta rätt dämpare. Passa på o byt fjädrarna också om du nu inte gjort det redan, samma jobb=samma pengar

Po
52
PowerVirus
BMW 525i -92
hej
jag va inne på mekonomen idag, och dom visste inte vad det skulle varför stötdämpare. blir så trött på att ingen vet vad det ska vara.
kommer nog sätta dit en vägållningssats istället, från G&M. kosta 3995 och då är det stötisar och fjädrar runt om. den sänker 60/40.

Jag köpte mina från Motornord.

Länk

/Anders
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Jag skulle tro att Bilstein B6 Sport motsvarar original M-chassi om du nu är ute efter annat än originaldämpare. Själv köpte jag Bilstein B8 Sprint ihop med en H&R fjädersats till min e39, mycket nöjd med resultatet som blev lite sportigare än original. Kolla med Autoexperten så kan dom ta fram delarna åt dig.
Forza i alingsås kan garantera hjälpa dig!

www.forza.se

HP
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
powervirus.........jag köpte sachs från motor nord o det funkar kanon,, ett litet tips bara ge dig inte på att byta själv om du inte har tillgång till riktiga verktyg, jag gjorde det o det slutade me att jag fick ta fjäderbenen till en hydraulpress för att få ihop fjädrarna så pass att jag fick på muttern på stötdämparen

hej o hå
bengan
Bilstein Sport funkar kanon.

/Carl
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Bilstein Sprint och Eibach fjädrar funkar fint. Behövs inga ovanliga verktyg för att byta dessa. Fjäderspännare eller en kompis är de ända som behövs för att trycka ihop fjädern så man får på muttern.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.