|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna bil till salu på ebay: Länk Har rullat 15000 mil och verkar inte var i toppskick, men vilken 02:a är det idag? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Mmm... Åka o hämta den skulle kosta mer än själva bilen :) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Jag åkte med en nästan ny sådan våren 1976, samma färg faktiskt.Minns att ägaren var väldigt stolt över sin bil. | |
|
Gjorde verkligen Alpina nå't av en 1602'a? Freude am fahren |
|
|
Det fanns en sats att köpa som hette A0 till 1,6 liters maskiner med antingen dubbla Weber eller Solex 40 som gav 97hk. Håkan |
|
| Det där måste nog vara en av dom vidrigaste 02 kulörerna... | |
|
Det där är väl inte den mintgröna solida lacken utan en metalliclack? Keep Your Distance! |
|
|
Är det en Taigamet?tycker den serför ljus ut,kolla själv här Länk Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| Det fanns väl fler färger än dessa? Jag vill minnas Amazonas Grün till exempel eller??? | |
|
Jo helt riktigt Amazonas fanns. Länk Håkan |
|
| Ttack för länken. Då måste det vara Mintgrön 079 / 6018 eller Taiga 072 / 907. I vilket fall ingen kul färg anser jag. ;) | |
| Skulle nog vilja satsa en slant på Taiga. Hade en Taigagrön E3 för många år sedan. IMO otroligt läcker färg på en 70 talare, skulle gärna ha en igen. | |
| Grönt är skönt, visst men ja. ;) Taiga är bättre än Mitgrön. Fast Inca orange är väl ännu mer tidstypiskt. | |
|
Har sett någonstans att vissa färger ansågs som säkerhetsfärger, att man upptäckte bilarna lättare. Men -70 talet var speciellt i alla former... Håkan |
|
|
Den mintgröna var grymt snygg när bilen var ny, tyvärr så mörknar den något efter några års användning. Färgen gjorde ju för övrigt comeback i sortimentet nått år på 90-talet, försvann rätt snabbt dock. Keep Your Distance! |
|
|
Hej! Det står faktiskt i annonsen att bilen är TAIGAMET! onödigt att spekulera. Skit samma att det är 1:a ägaren, bilen är i ett eländigt skick. 1602 -75 ska ha kromlist runt hela bilen(i højd med nedre kanten av motorhuv) och list på sidorna i höjd med kofångare. Så bilen är omlackerad minst en gång(inte att det spelar ngn roll i sig...) Karossen ser inte ut att vara i ett skick som skulle stödja milen. en bil med 150000km ska se bättre ut. MYCKET jobb på denna..... MVH: Sakke |
|
| Spekulation är lite kul sörrru. ;) | |
|
Erik W: inte är det nån pärla det där inte, det finns många 02:or i toppskick, se bara på min...:-) Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jamen nu står ju det magiska ordet Alpina i annonsen,pärla eller ej jag kan köpa den på namnet.OM det nu ligger något i detta eller har ägaren inbillat sig under åren?? Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.