AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.239

Vart köpa instrument för nollställning av airbaglampa?

tu
125
tudor2
528ia -97
Hej.

Har en e39 -97 som airbaglampan börjat lysa på, hände förrut en gång också då släckte dom den på bmw(för en ansenlig summa pengar). Det var nåt glappt i en kontakt bara. Undrar om nån vet om det går att köpa ett enkelt och kanske billigt instrument för airbagsystemet. Har för mig jag sett nåt från usa nånstans.

Thomas
mape
Du behöver inte åka till BMW för den åtgärden. Många mindre verkstäder har Carsoft och kan lösa den biten. Ring runt och hör dig för. Släckte min lampa efter att jag klantade mig lite när förarstolen var ur bilen för någon vecka sedan. Kostade 300 att släcka..

tu
125
tudor2
528ia -97
ok.

men jag har för mig att det ska finnas nåt billigt instrument att köpa för den åtfärden(typ800-1000:-), kommer bara inte ihåg vart jag sett det.
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Men alltså vad var anledningen till att din airbag lampa börja lysa !? , samt det kan vara allvarligt problem....

det vanligaste jag känner till är den kableln på passagerar sätet, mellan dynan, de är väldigt känsliga...

BMW - Bil Med Wingar
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
tudor2:

Är det peake research R5/SRS du tänker på?
Länk

Har själv en sån men tänk på att om tullen lägger vantarna på ditt paket så får du betala moms + tullavgift vilket gör att den inte blir så billig i slutändan... jag vet...

___
/Fredrik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns en kombinerade airbag/och serviceåterställare a typ 1700 kr.
Länk
Jag beställde min från USA då jag fick väldigt dålig feedback från Motornord efter typ 2 månaders väntetid, nu är den så klart made in gemany, så det borde nog gå och få tag i billigare där. Jag åkte på tullavgifter så priset belv det samma som här från USA.
Peakåterställaren visar också felkoderna med en översättningstabell så det kan vara en bättre lösning om man vill ha en sådan.
Jag köpte en felkodsläsare för DME koder från USA också men den gången klarade jag mig från tullen, men det är dyra instrument om man har en laptop med seriell port så är ett diagnosinterface frö Carsoft den bästa lösningen typ 1300 kr.

///MVH Hasso
Länk
tu
125
tudor2
528ia -97
vart kan man hitta carsoftprylarna till salu? Kan man då också kolla annat än bara airbagen?

Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.