|
|
|
|---|---|
|
har köpt en 325:a med en del fix på. bla. funkar inte vindrutespolningen kommer endast vätska ur högra munstycket dock med svagt tryck, andra e helt död? centrallåset funkar inte korrekt, låser upp passagerar dörren samt bakluckan efter att man låst förarsidan, jag tvingas låsa om 2 ggr för att de ska funka korrekt, suger ju som fan. inte funkar elhissarna när dörrarna är fast, endast med öppna dörrar funkar dom. i check kontrollen står det att man skall kolla kylvatten nivån, men har luftat systemet o fyltt expansionskärlet till fullo men felet kvarstår.. någon som kan ge svar på mina frågor?? tacksam för svar! //Fredrick | |
|
Orkar inte skriva så mkt..tar det i stora drag, betrakta det som en ledväg bara. Fel 1 & 2 är gemensamt, din bil fattar inte när dörren är stängd/öppen, troligen defekt givare i låset, på en sedan sitter den i b stolpen, på coupé inne i dörren. Fel 3 med Check Control är bara givaren som är defekt, köp ny eller fixa på skroten. För mer info så sök o läs fakta om typ givaren i dörren osv. |
|
|
Menade inte spolaren o elhissarna.. haha.. elhissar & c-lås har samma felkälla, så menade jag , är trött. Spolaren? jaha.. ta lös slangen i skicka in tryckluft, RENGÖR dom med nål, va som helst.. .. dom matas ju med samma slang, så funkar 1 ska den andra funka.. mkt enkelt. |
|
|
Ang. spolarmunstycken kolla om du har nått filter eller dyligt som sitter precis vidmunstycket på insidan av huven, det hade jag på min när jag köpte den och den vänstra hade frusit eller nått så lika mycket som hamnade på rutan av den högra sprutades in i motorutrymmet genom ett hål i detta filter på den vänstra. Så jag slet bort båda dessa prylar och nu fungerar de som de ska. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
| Jag hade också fel på den vänstra spolaren. Köpte ett nytt munstycke (det som sitter precis under huven för 10 spänn på skroten. Kolla att det går att blåsa i åt "rätt håll" bara | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.