AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
842

Möjligt för hyrbil , när bil är inne på garanti rep !?

Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
Jag ska lämna in bilen om ca 2 veckor till bmw för rostskydds garanti,,,de ska byta, bagage lucka och motorhuv, och bilen lär bli inne i verkstad ca 3 veckor sade de till mig...

så min undran är , ska jag begära en hyrbil kostnads fritt eller det gäller inte, för att jag är i stor behov av bil på jobb...

BMW - Bil Med Wingar
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns inget som säger att dom ska stå för en låne-/hyrbil under tiden din bil är inne på en garantidreperation däremot så vet jag att vissa har lyckats få en lånebil. Det handlar väl i slutändan vilka kontakter du har hos återförsäöljaren/verkstaden.

Själv fick jag glatt betala för hyrbilen men det handlade inte om några 3 veckor och det var i stort samma saker som åtgärdades på min bil. Vad ska dom göra under dessa 3 veckor? I princip så kan dom ju lacka delarna utan att ha bilen inne och att du sedan lämnar in den för själva utbytet av delar vilket borde gå på en dag eller max 2.

___
//Ulf
Bi
261
Bil_Med_Wingar
Bmw 520d F11 - 2012
De har beställt delarna..men det är så många bilar som ska in också , så att jag står i kö....kan fråga fall jag kan komma dagen den ska in, men de vill helst ha den hos de...lite jobbigt för de att ringa kunder och be de komma med bilarna..inte så det funkar egentligen...sedan så är de lite andra saker de också skall göra....de sa ca 3 veckor, kanske blir den färdig tidigare....

får se vad de säger när jag frågar efter hyrbil....

BMW - Bil Med Wingar
Hyrbil är inga problem att få, om du bokar i god tid och betalar. Har du hyrbilstillägg (bilextra) på din försäkring så täcker denna 75% av hyrbilskostnaden.
Däremot är det svårt att få en fri hyrbil under perioden, du måste nog vara en mycket trogen nybilskund hos handlaren om du skall kunna få till detta.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kristoffer: inte gäller väl hyrbilstillägget på försäkringen vid en garantireperation?

___
//Ulf
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Kristoffer Precis som Programmer antyder så kan man inte få hyrbil genom tilläggsförsäkringen (bilextra) om man inte använder bilförsäkringen tex vagnskadan.
Den går in när bilförsäkringen används!

Mpower
Sorry, fick tillfälligt hjärnsläpp :-) Det gäller förstås bara vid lack/plåtarbeten när försäkringen används.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.