|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är det samma motorer till 320 från 84 till 91 eller har dom ändrat nåt? Kan man använda grejer från tex en 86 till en 89? passar en 325 topp på en 320? alternativt en 323? Tack på förhand! | |
|
En M20 från 86 har en L-jetronic insprutning medan en M20 från 89 har motronic insprutning så där skiljer det en del. I samband med att motornic insprutet kom, infördes även katalysatorer och motorn anpassades för använding av blyfritt bränsle, bl.a. ändrades kompressionen. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Tack! Undrar oxå om man kan köpa en 323 motor o använda dom grejerna? Som topp o dyl . Om det är möjligt altså? Hade för mig att det är ändrat nåt med drivning av rotorn till fördelare? Eller är blocken identiska på utsidan!! Mvh |
|
|
Det är inget jag kan svara på direkt så här utan jag får kolla upp det i så fall. Det finns mycket skrivet om detta sedan tidigare, det allra snabbaste vore nog om du gjorde en sökning Länk ___ Bilbloggen: Länk |
|
| jag kör med 323(m20b23) topp på min m20b20 motor och det funkar bra. | |
|
Motorer f.o.m. 88-91 är av den senare varianten och har motronic-styrsystem, i motorrumet yttrar det sig bl a av att fördelarlocket och rotorn sitter på toppen m20b20 och m20b23 har samma topp så det funkar m20b25 är inte samma och är anpassad till den grövre cylinderdimensionen, men yttermåtten är de samma. Mvh Andreas Das leben ist kein probelauf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.