|
|
|
|---|---|
|
tja som rubriken antyder skakningar när jag släpper upp kopplingen snabbt med mycke gas, liksom durrningar. vad kan det vara? kan det vara knutkorsen? eller hardyskivan? annars går bilen som den ska, tacksam för svar. jag tänkte titta å det i helgen mvh foppa | |
|
Kolla även stödlager, motor- och växellådsupphängning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tja erik har kollat motor å växellåsupphängning inget fel. stödlager? vad sitter det? |
|
|
Stödlager till kardanaxeln. Uppdatera gärna din profil med årsmodell, så vi vet om det är en E34 eller E39 som du har. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
hej erik min bil. e34. stödlager är det samma som hardyskiva? |
|
|
stödlager och hardyskiva är två helt olika saker. hardyskivan sitter mellan första delen av kardanaxeln och växellådan som vibrations och ryck/knyck dämpning typ. Stödlagret sitter längre bak på kardan. Har till uppgift att "hålla upp" kardanaxeln mot bilen. Både hardyskivan och stödlagret gick sönder på min bil nyligen. gick å köra någorlunda när hardyskivan va kass, men när stödlagret gick sönder fick man sitta å köra 30km/h för att inte hela bilen skulle dundra sönder |
|
|
ok ska kolla det imon tackr för hjälpen erik mvh foppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.