AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.265

330 cab vs Z4 3.0?

bu
193
burner
M2 lci -18
Om man jämför dessa två bilar (330 cab mot z4 3.0L) säger att båda är manuella hur är draget jämte varandra? och sedan om 330 cab är automat mot z4 manuell?

har varit ute efter en 330 cab automat hela tiden men började kolla på z4an igår.. visst har kör en bekants z4 3.0L 03a i somras den var manuell men tyckte man fick varva rätt bra för att de skulle vara något drag.. har då aldrig kört en E46 330 så kan inte utala mig om de därfö vänder jag mig till er här. har bara kör två E46or båda touringar =) ena 320 som var slöare än man trott.. sedan idag en 325 X Touring automat.. och den var de rätt bra drag i och gud vad 6an vrålar fint när den få chansen så klar det blir stora 6an. Kan säga att jag planerar ha en bil året om så har hittat en Z4 med hardtop mm men innerst inne så känner jag mig att Z4an inte passar så bra ihop med vintern=) 330cab med hardtop blir ju som en cupe nästan då den är säkert inga problem.

/burner
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Det är ju lika motorer men 330:n väger väl ca 300 kg mera. Tycker du Z4:n var slö kan du ju gissa vad du tycker om 330:n ? :-)
Men, man kommer ju aldrig ifrån det faktum att 330:n är mer praktisk (bagageutrymme, baksäte etc).

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag har haft en z4á och den är inte slö det kan jag lova.
Det måste varit fel på den du testat.
Jag har kört 530 och 330 och de har klart sämre prestada pga vikt och sedan ligger zán som macka på vägen och med den underbara väghållningen så kan man andvända alla hästar på rätt sätt.
Jag körde min Z4á 3.0 med hardtopp på vintern, fungerade över förväntan.
Ps: den står på BMW solna för försäljning för 315000:-
Ge ett höstbud på kärran, men Henrik som ägde bilen efter mig upptäckte en reva i innertaket så be dem fixa detta annars kommer detta kosta flis!

"Always a driving machine"
bu
193
burner
M2 lci -18
Kenta: Okej, nja tror de inte var fel på den jag provade men de var början av sommarn så kan hända att jag minns draget för Zan för lite =)
I alla fall så har jag köpt en 330 cab för någon vecka sedan nu och är mycket nöjd!

/burner
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.