AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
787

Köp av 525ia touring?

Da
85
Daddan
518i -85
Hej!

Har fått ett erbjudande om köp av 525ia touring med komfortpaket, läder och m-paket. Lite osäker på om det är mer utrustning eftersom det är en inbytesbil hos bmw-handlare och den ännu inte kommit in.

Den har gått strax över 4000 mil.

Pris: 175.000:- med samma villor som "vanliga begbilar" dvs. gratis service 2 år och 6 mån garanti.

Är priset bra? Kollade på kvd bilvärdering och det verkar mer vara privatpris, eller?

Mvh
Daddan
Da
85
Daddan
518i -85
Just det, det är en årsmodell -02!
Jag tycker det låter som ett riktigt bra pris (för att vara från en BMW handlare). Har sett en del 03:or som det begärs 190-230kkr hos handlare, fast ibland med fler mil och mindre utrustning än din.
Men ger de dig verkligen 2 års fri service på en 02:a?? Är det någon lokal drive som handlaren kör med, för annars gäller 3 års fri service fr om uttagningsdatum, vilket innebär att den borde gått ut för ditt objekt någon gång under 2004/2005.
Da
85
Daddan
518i -85
Det är en handlare som har de villkoren på sina begbilar (jag var där idag och pratade med dem). Sen kan ni räkna ut hur gamla bilar det står där... -01 är den äldsta jag såg! Jag vill inte berätta om vilken handlare det är innan köp, det är inte alla som får erbjudande att köpa till inbytespris...

Just det, svensksåld och riktigt fin enligt handlaren (fast det har jag hört om stenskottsblästrade bilar också). De skulle sätta 225' för den i bilhallen...

Jag är riktigt sugen kan tilläggas och då känns priset ofta rätt, det är därför jag frågar här ;o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.