|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! Som rubriken så lyder min fråga: Är det samma växellåda i touringbilarna som i sedanerna?? Bilen det gäller är en 320i E30-89 som syncringarna börjar bli lite kassa på.... Även länkaget i lådan börjar likna bambis ben på isen! Jag har hittat en låda från en 320i E30 Touring-88 med bara 12800 mil på nacken som ska skrotas, som enligt ägaren ska vara helt ok. Att den passar på min bil har jag inga tvivel om men är utväxlingen på touringbilarna samma?? Detta har jag ingen aning om... enligt bruksamvisningen verkar det inte vara någon skillnad men det kanske finns nån som vet bättre?? Tacksam för svar så jag har nått att göra i vinter =) Das leben ist kein probelauf! | |
|
Utväxlingen varieras i slutväxeln. Lådan bör passa, någon annan kanske vet säkert. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Någon annan som har några ideér? Lådan jag har hittat är en Getrag 240 och den sitter väl standard i 320 om jag inte har helt fel?? Das leben ist kein probelauf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.