AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
920

Hur mycket är bilen värd? (325 E36).

Jag frågar åt en bekant till mig som inte är medlem på autopower.

Felet med bilen är att det är mycket rost. Ena sidokjolen var helt kexig, mycket rost på framskärmarna samt rost på bakskärmarna och baklucka.

Bilen hade gått 21.000 mil, hade lädersklädsel med fungerande klimatanläggning. Förövrigt gick bilen bra i motor och låda.
Bilen är en 94a som är importerad 96 med cirka 4 ägare i sverige.

Hur mycket kan man tro att denna är värd?

Mvh,
Niklas
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

cupe eller sedan? Utr? skulle behöva lite mer info för att säja något värde

JÖRGEN

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,fräscha dylika går väl(eller utanonnseras snarare) för mellan 40-50'(eller något mera ibland),en sådan som du beskriver(4dr antar jag) med rejält med rost osv tycker jag aldrig någon kan pröjsa mer än max ca 20-25' för..Dock med reservationen att jag aldrig sett bilen naturligtvis :)

Mvh Janne.
Jag håller med Jannes värdering, runt 20-25kkr känns vettigt med tanke på omständigheterna.
Hej igen,

Glömde att säga att det är en coupe som har stora färddatorn. Detta och det som jag skrev över är det enda jag vet om utrustningen. Tror även att dåliga vinterdäck och halvschyssta sommardäck på 17" fälg följer med.

Stämmer fortfarande jannes värdering?

Tack på förhand,
Niklas
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,17'' fälgar är aldrig fel att få med på köpet s.a.s.
Torde väl öka värdet en smula(eller iaf fler spekulanter möjligen)..

Beror också på hur fort man vill bli av med bilen.

Coupé modeller har iofs tendens att värderas högre av marknaden,men om den är så rostig som jag TROR att den är då vete väl f-n om man kan värdera den så mycket högre ändå.
Beror också på skicket på fälgarna och vad det är för sorts fälgar också..BBS Split eller andra "exklusiva split fälgar" är alltid eftertraktade bland "BMW-folk"...t.ex.

Men som sagt,lågt värderad av mig iaf pga att rost aldrig är speciellt kul eller billigt att fixa...

Vore väl bra om du kunde länka någon bild hit så att fler får möjlighet, eller vill göra en "hyffsad bedömning".
Nu blir det ju bara en bedömning "via dator" som då aldrig kan göra en bil rättvisa...egentligen.

Mvh Janne.
Hehe lustigt att se sin nu "föredetta" bil bli omdiskuterad så här!

Om ni är intresserade så fick jag den faktiskt såld för 29500kr!

Jag fick en riktig förlust affär, när jag själv köpte bilen i Januari i år var den inte alls lika rostig plus att jag var så desperat med att få min första bil att jag inte tittade tillräckligt noga.

Så där köpte jag den för 36000kr, har fått laga den för 6000kr och sålde den nu för det ovanstående priset... ingen drömsituation direkt =)

Nästa bil blir en e39 och då fan ska jag vara mer noga med vad jag köper
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
årsmodell?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Cruser, en 94:a.
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
6000...ojoj de e vad min bil kostat mig dennna veckan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.