AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Kontaktstycken till instrumentpanel E30,vilka ska finnas?

Mi
345
Michél
E87 118d -08
Hej!

På baksidan på instrumentpanelen finns det 3 stycken kontaktstycken.

Ett gult,ett grönt och ett vitt.

Problemet är att jag inte hittat någon kontakt som ska sitta i det gula kontaktstycket?

Det som jag har hittat en sladd med grön anslutning samt sladd med blå anslutning. Men ingen gul?

Jag har nyligen monterat nya SI-batterier,har dock problem med att varvräknaren,bränslemätare,tempmätare inte fungerar.

Hastighetsmätaren visar 20-40 km/h för mycket hela tiden.

Så som det är kopplat nu går grön anslutning till grönt kontaktstycke,sedan går blå anslutning till vitt kontaktstycke.

Är det korrekt inkopplat? Ska det sitta något vid gula kontaktstycket?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Gula kontaktstycket används till färddatorn.

///BMW - Was sonst!
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Hm? På mitt kombiinstrument sitter det 4 kontaktstycken. Ett vitt (bakom hastighetsmätaren), ett blått (bakom varvräknaren), ett gult (i mitten) och ett grönt (finns inte på alla instrument, det är diverse extrauttag i det för att tappa av fartsignal och annat till färddatorer, farthållare och liknande...)
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Kan mitt problem med instrumenten ha något att göra med att jag kopplat in någon anslutning fel?

Si-batterierna är nyköpta och laddade,kortet löddes på jobbet.

Det kanske blir lättare att förstå orsaken om jag tar ett kort på min panel?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det gröna är billigt att köpa på bmw. Några tior bara och är bara att plugga dit.

///BMW - Was sonst!
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Det SKA finnas en vit kabel att plugga i den vita kontakten, och det skall även finnas ett blått uttag att plugga i den blå kabeln i! En bild säger mer än tusen ord, heter det ju, så ja - ta en bild!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.