AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
530

Jag har bromsproblem med min E30

Visa användare
14
leasken
320i -85
Har en 85a E30, där bromsarna tar väldigt långt ner och bromsverkan när jag stampar pedalen i botten är inte perfekt. Men bromsvärdena är godkända på besiktningen och inga anmärkningar alls. Vad kan vara knasigt? Ytterligare fråga: Är det krångligt att byta från ok till skivor bak?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Lång pedalväg fast bromsarna funkar betyder att antingen glidpinnarna fram kärvar, eller sjävjusteringen inte funkar bak, dina bromsar behöver helt enkelt en genomgång.

Ja, du måste byta bakvagn eller bärarmar.
Visa användare
14
leasken
320i -85
Får ta och kika på det i helgen då.

Suck, vad jobbigt. Varför måste man det?
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Motfråga: Varför vill du ha skivor bak? En 320i är knappast så vass att det skulle vara befogat (inte min i alla fall, men den har skivor ändå); plus att skivbromsar bak "alltid" kärvar ihop och krånglar (eftersom dom används så lite) medan trummor bara funkar och funkar!
Visa användare
14
leasken
320i -85
För att jag är fåfäng, och jag tycker det ser 21 gånger bättre ut med skivor bak än trummor. Trummor ser bara b ut.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Kan Du inte bara köpa såna där "fuskskivor" i krom eller rostfritt som finns som gör att det glänser från trummorna? Så fåfäng hoppas jag inte att jag nån gång kommer att bli så jag kommer att byta bakaxel för att den har trummor...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.