|
|
|
|---|---|
Faggan |
Hej! jag är en nybliven ägare till en bmw 735 89 och har ett problem som ja hoppas att nån har nåt tips om. problemet är att bilen bara dör helt plötsligt ibland, de har hänt 3 ggr, varav en gång så va det bara att starta om den igen direkt. annars så får man stå och nöta med startmotorn alldeles för länge och tillslut så hostar den igång. ja misstänker att att det e glappkontakt i någon givare men de finns ju så många.:D /Danne |
|
Jag hade det problemet för en tid sedan...För mig var det luftmängdsmätaren som behövde en renovering. Nu är det ju inte alla som kan renovera en dylik,men annars så finns det ju begagnade att inhandla.Iofs var det då INTE så att man var tvungen att "nöta" på startmotorn speciellt länge. Sedan så är det "hyffsat vanligt" att fördelarlocket+rotorn behöver ett utbyte vid dylika fel.. Tror nog faktiskt mera på att det är just detta som behöver bytas ut på din bil snarare än lmm...Jaja,lite tips ändå. Mvh Janne. |
|
|
Kan vara bränslepumpsrelät. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Faggan |
tackar för det snabba svaret. men ja insåg nu att ja glömde skriva att ja har precis bytt rotor, fördelarlock, stift, soppafilter och luftfilter. även gjort vanlig oljeservice. /Danne |
|
Även bränslepumpen i sig kan lägga av, prova att söka Länk på detta. Välkommen till forumet förresten! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Faggan |
tackar! ok då e ja med. angående sökningen så har ja redan försökt, men eftersom ja inte hade nån aning om va som kan orsaka felet så visste ja inte va ja skulle söka efter. förövrigt så har ja upptäckt att den lilla slangböjen som går ner vevhusventilationen från insugslangen precis vid gasspjället är sprucken o i allmänt risigt skick. kan det orsaka problemet? /Danne |
|
Danne>>>Jag har bytt ut alltihopa i "vevhusvent.väg" för en tid sedan när jag hade början på "mitt problem" med att bilen stannade ibland,det hjälpte nu INTE utan det var en renovering av lmm som sedan gjorde att jag blev av med problemet.. Men det KAN som du säger vara en orsak till "plötsligt stannande"eller ojämn tomgång om vevhusventslangarna är spruckna(min erf. iaf)..t.ex. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.