AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.351

M5 Touring E61 eller maskerad Porsche Panamera? Vad tror ni?

Länk

I artikeln hävdas det att E61:an som syns skulle vara en testmula för Porsche Panamera.

Glöm det, säger jag. Det är en nästan färdig M5 Touring - inget snack om saken!

Skulle Porsche ha designat och sedan maskerat en M-bak-kjol till E61 bara för det ändamålet? Skulle de även ha beställt en E61 individuallackad i Sepangbronze? Föga troligt.

Gissar på M5 Touring-premiär i Genéve 2007, eller kanske tidigare :)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Nej det måste de ha fått om bakfoten... Se bara på avgassystemet på 5-serien (som är typiskt BMW M för övrigt) som har helt annan form, storlek och längd på utblåsen än den blå maskerade porschen... Varför skulle de ha två olika slutsystem på samma typ av chassi/motor-konfiguration?

Det där är definitivt en M5 Touring. Vad som däremot kan ha hänt är att nån på siten har blandat ihop bilderna och att det faktiskt är så att porshe har en testbil med kaross från en 5:a...
Ja, der har florerat rykten om att Porsche testat anamera-drivlinan i en M5, men det var förstås en limo! Att de skulle ha specialbyggt en touring också, det verkar ju bara korkat och osannolikt med tanke på att de nu har egna körklara prototyper. Att Porschen ser ut att bli en rekordful blandning mellan Porsche Gayman, Cayenne och Maserati Quattroporte är en annan historia :-( .

Mvh,
Kalle
___
porsche hade ju en skärmbreddad bmw m5 som dem testade sin drivlina i men håller med om att denna ser ut som en m5 touring men man vet ju aldrig
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
hmm, på väg hem från semestern blev vi passerade av något som jag är nästan helt 100% säker på att det var en M5 touring.
Faktiskt var den med i den färgen, passagerarna han aldrig få fram någon kamera och jag hade inte en chans att komma ikapp :(

Den körde i sällskap av två st e61 touringar, dom kom vi ikapp men inte det jag tror vara M5an :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Ännu ett bevis som styrker min teori: Touringen är München-reggad. Porsche ligger i Stuttgart. Skulle de köpa en Münchenbil bara för att luras? No way José :)

Mvh,
Kalle
___
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Annars så brukar Porsche vara rätt fyndiga,när dom testar fram nya bilar.
När dom testade fram 928:an på 70-talet.Byggde dom på en Audi 100 Coupé
kaross på ett 928-chassi.Såg rätt brutalt ut.Sen var det ju ett Tyskt tuning-företag,på början av 80-talet,som monterade på en (modifierad) Golf 1 kaross på ett 928 chassi.Karossen blev bräddad,samt att framskärmarna blev lite förlängda.Var riktigt tuff.Förmodligen byggde dom bara ett ex.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hoppas verkligen på en M5 Touring !!
Var testbilar är reggade bevisar inget, bilfabrikanterna är smarta reggar fordonen på andra orter än hemmaplan, i övrigt håller jag med Kalle, se även det övertäckta M5gallret i framskärmen.

Mvh Stephan
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
njaa... jag tycker att det ser mer porsche ut än BMW... eller så är jag tröttare än jag känner mig. Även om jag hoppas på att en M5 E61 dyker upp... tänk bara på hur gott det hade varit med en Touring på drygt 500 hästar.... :-)

___
Bilbloggen: Länk
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Mugge:

Detta ser väl inte ut som en Porsche?

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jorgenp: Nej just den bilden ser ut som en E61, men de övriga bilderna, framför allt de på den blå bilen har inte direkt några linjer som påminner om BMW.

___
Mugge,

Nu vet jag inte vilka mängder alkoholhaltigt du konsumerat i helgen, men det är väl ingen som påstått att den blåa paddan skulle vara något annat än en Porscheprototyp? :-)

Det är ju just E61:an som avses i diskussionen.

Mvh,
Kalle
___
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Se där ja! Uppenbarligen har det gått åt lite för mycket skumpa i helgen :-)

___
Blir väl inte så mycket mer M5 touring än på den bilden!

Keep Your Distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.