AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.213

Byta emblem. any ideas?

hola compadres!
jag har nyligen köpt en beggad 330Ci Cab som e jättefin, förutom att BMW-emblemet på bakluckan tappat färg.
Jag har köpt ett nytt fint emblem för 170kr och e råsugen på att sätta dit det.
men till mitt stora förtret så sitter det gamla fula fast så inåt h*lvete. jag vänder mig nu till er proffs och hoppas på några heta tips på hur jag kan få bort den lilla rackarn.
tackar så hjärtligt på förhand
/b

ps. det nya är försett med två styrstift och en ring dubbelhäftande tejp.

ja just det, kom på en till sak.
eftersom det saknades 330Ci-emblem på bakluckan, så har jag även köpt ett sådant.
någon som har en bild på bakluckan till en 330 cab där man kan se vilka avstånd som gäller så jag inte klantar mig och sätter dit det fel?
thx

Utan min Beemer stannar jag
Länk
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
tackar, tackar. det kanske kan gå med en liknande teknik.
får hoppas att skiten ger med sig. sitter som sagt som berget.
fiffigt med kreditkortet

Utan min Beemer stannar jag
Jag är inte 100 säker på att emblemet på bakluckan sitter med stift, iaf inte på E36 cab. Alltså det runda blå/vita.
Mitt emblem sitter nämligen lite snett och det bör ju vara en omöjlighet om det ska sitta med stift.
Jag har inte vågat mig på att försöka pilla bort det.
Någon som vet bergsäkert?

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Micke: Bapelsin skriver ju att han har köpt nya MED stift...
oftast sitter dom ju bara med stift och ingen tejp. Ett sätt att få bort tejpade emblem är att pilla in en nylonlina under emblemet och "såga" itu tejpen.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Han har ju en E46. :-)
Mitt emblem sitter så taight inpå lacken så man kan tro det är limmat, dessutom lite snett som sagt..
På sifferemblemen så ser man att dem sitter med dubbelhäftande tejp.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
menade förstås att det är det runda emblemet som oftast sitter med stift. siffrorna är tejpade.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Det där med att sticka in med kreditkortet för att komma åt med mejsel för att bänga loss BMW-emblemet var fiffigt. När jag bytte BMW-emblemet använde jag grov fiskelina som jag trixade under emblemet & drog uppåt i båda ändar så den kom upp lite sedan tog tag en mejsel & lite skydd undertill & bängde loss från båda ändar så den lossnade helt.

Kul att du ville ha modellbeteckning på din med. Gjorde ett inlägg idag kring en diskussion om att ha eller inte ha modellbeteckning/emblem på sin bimmer Länk

Min bimmer: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.