AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.563

skydda bilen med ett skynke.

Hej,
Jag tänkte ställa av M3an snart och skule vilja köpa ett skynke för bilen som skyddar mot dam, etc. Gärna ett som är gjort för e46an. Är det någon som vet var man kan få tag i sådanna? Har sökt på nätet utan framgång.

mvh

Kalle
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
här Länk köpte jag till min E24a. Det finns billigare på Micro.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Va bra,
tackar!
bruno: Tänk på när du skaffar skynke för bilen att det inte är för hårt. Dvs, att det inte har ett material som i sömmarna blir stenhårt och kommer ligga och nöta på lacken. Mvh /J.Sandell
Finns bra på biltema oxå, men dom är tunna och gjorda av nylon så bilen måste stå i garage. Jag ska köpa ett från www.beastpower.com Där är det dyrare men superkvalitet, Kanske bara finns till 5 serien. Längst ner på sidan med produkter.

www.salesafter.de har orginal skynken..
skulle iaf jag ha valt.

//jens

Länk
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
staffan78:
Varför måste den stå i garage med biltema skynket?

/ Leon
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
B-M: vissa skynken är avsedda för inomhusbruk för att skydda mot damm. Går lika bra med några gamla lakan, fast det ser litet taskigt ut.
Om du ska ha kapell ute, ska det vara ett för utomhusbruk. Men risken finns alltid att kapellet skaver på lacken om det blir blåsigt.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
leon, Det jag köppte från biltema var ett tunnt nylon täcke, ej vattentätt, Dom hade inget Vattentätt skynke med mjuk insida när jag köpte mitt. Kanske har nu? Har en saab som stod ute med vattentätt skynke som ej var mjukt på insidan (tyg). Skynket skavde då på lacken och gav märken, inget som inte går att få bort men endå.

le
46
lecarousel
BMW 320 Ci //M-sport -03
Om bilen ska stå med skynke måste det vara torrt, alltså inomhus.. Annars kan det komma in fukt som man stänger inne med skynket.. Ska den stå ute skulle jag inte använda skynke, inte på din fina bil iallafall.... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.