AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
699

Varför är det vatten i cabluckan på min E30?

Gr
11
Graven
E30 325i Cab -90
Hej,

Ang. E30 cab.
Jag har vatten där caben liggar när den är nedfäld.
Är det någon drenering i det utrymmet? Vart.

Hälsningar
Anders

Graven
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Min bil har i alla fall ingen dränering där, det gäller helt enkelt att ha en hel gummilist runt locket!
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
dräneringar finns under suflettställningens mekanism i lådans främre ände Länk
nej det gör det inte på min iallafall.....
letat och skruvat ner halva bilen.....
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
då har jag drömt eller så är det infört på face lift 91- när dom ändrade vid sufflettlådans ändar bakom skärmarna. Jag har ju absolut för mig att jag har sett det på min 91a på bägge sidor under sufflettställningens chassi där det är bultat i karossen. Men det var iofs 4 år sen jag lyfte väck sufflettställningen sist. Fast då vet vi iaf att det inte fanns före face lift. nån som kollat på en facelift nyligen?

jag får helt enkelt ta ett borr och lösa saken själv....
cabställningen ligger ju tätt imot plåten bak... kan ju inte finnas någon dränering under den....
min e iof omlacka så det kan hända dom målat över skiten bara.... känns ju korkat....
Skit samma jag borrar....
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Borra hål? Varför inte bara fixa så luckan blir tät????
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
jag tittade på en karossbild med borttagen bakskärm. Borrar man ytterst i lådans framkant så kommer man rakt ut till utrymmet där bakrutehissen sitter ovanför tröskelns svetsskarv. Där vill man ju inte ha vatten. måste va bäst att fixa listen.

kollade med en tysk e30 freak som hävdar att det ska finnas dräneringar längst fram i lådan som löper innåt bilen och släpper ut vattnet under bilen. men är det två bilar som saknar så börjar jag tvivla.
känns som jag får kolla mer....
ska ändå kapa bort bakskärmarna under vintern så då ser jag nog lite bättre.
göra lucka tät ät ju ingen lek.....
kanska i en vecka eller två sen börjar det nog droppa in igen.
tack för eran ifo dock...

MVH
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
?

Varför skulle det vara svårt att få luckan tät? Det läcker då inte in i min bil i alla fall, och den är ju konstruerad för att vara tät - byt list bara!
var köper du sån list?
BMW?
Dyr?
limmas den eller hur sitter den....
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
BMW ja. Har ingen aning om vad den kostar, min är hel... Men den är inte limmad, utan ditklämd som vanligt när det gäller gummilister...
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Listen är nummer 2 på bilden Länk sitter dittryckt i plåtvecket.

inköpspris i dollar ca $87 (man brukar kunna ta dollarpriset gånger 10 som en ungefärlig indikation på vad det kan kosta i utpris hos BMW handlaren dvs knappt 900 kr.)
som vanligt när det gäller gummilister......

Tack för era svar iallafall...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.