|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte nyligen en 525iA -88. Bilen gick fint de 2 dagar jag haft den. Idag när jag skulle starta den på morgonen gick startmotorn men motorn gick aldrig igång. Typ som om bensinen vore slut... Kan detta bero på någon inbyggd startspärr eller liknande? Jag har en knapp där det står code på färddatorn, kan denna vara en orsak till felet, (fattas instruktionsbok därav de dumma frågorna...)? Kände att den gick igång på ex antal cylindrar för lite för ett ögonblick, men sedan hände absolut ingenting... M.v.h /Harold | |
| Ps. Glömde säga att bilen dog från tomgång någon gång kvällen innan efter att jag startat den. Men sedan gick den fint. | |
|
Välkommen till forumet! Här finns MASSOR med kunskap. Prova att använda funktionen Sök inlägg. Ditt fel kan vara bensinpumsrelaterat, antingen pumpen eller ett relä. Här Länk är en tidigare tråd i ämnet. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Ok! tackar tackar. Ska kolla upp bränslepumpen. | |
| Har kollat upp relät till bränslepumpen genom att överbrygga kontakterna motsvarande stift 30 och 87 (enligt Haynes). Då ska pumpen börja gå när man slår på tändningen, men här börjar pumpen gå hela tiden utan att jag slår på tändningen. Har varit på skroten och hämtat 3 likadana reläer men ingen av dem får bilen att fungera, bränslepumpen viner alltså inte när jag slår på tändningen...Någon som har något förslag på ytterligare felkällor??? | |
|
Eftersom anslutning 30 är batteri plus så är det helt rätt att pumpen går hela tiden när du gör den kopplingen. Startar den när du har gjort kopplingen så att pumpen går? FAF |
|
| Nä, den startar inte ens när jag gjort kopplingen och pumpen går. Hällde i lite extra bensin för säkerhets skull...men ingen skillnad. testade även med starthjälp från en annan bil för att kolla batteriets funktion, men det hjälpte inte heller. | |
|
Har du gnista på stiften när starten går? Är stiften blöta+ FAF |
|
| Japp, där e gnista ut till tändstiften samt tändstiften luktar bensin men det var inte blött, körde knappt på starten dock innan jag tog ut stiftet. | |
| Hur kan jag annars kolla bensinflödet? Hör ju som sagt inget surrande från bränslempunmpen när jag slår till tändningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.