AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
720

Stänga av värmen i speglarna?

di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Har upptäckt att jag har värme i backspeglarna, jättebra. Men hur stänger man av den? Jag har bara en tysk manual då pärlan är importerad 2001, och jag kan ingen tyska. Om man inte kan stänga av värmen så må det vara hänt men det känns onödigt att värma dem oavsett utetemperatur.
/Eva
Om de finns en säkring enbart för dem så går den kanske att rycka..

Varför skulle de vara onödigt???
di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Om det är varmt så behöver man väl inte värma speglarna? Helt ok om det är kyligt, men inte på sommaren när det är 20 grader exvis.
De är inte aktiverade oavsett utetemp. De slår på vid 15-17 grader och nedåt. Om du är ute efter att spara bränsle så tror jag just eluppvärmningen av speglarna är försumbar i sammanhanget :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Wendtan har rätt. Kör man i regn så torkar värmen upp upp speglarna.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Tack för svaret. Då vet jag att de inte ALLTID är igång. Det är ju först nu på hösten jag märkt att de är varma. Och som sagt jag kunde inte läsa mig till det i min manual pga språket i den. Faktiskt bra att man får torra speglar när det har varit blött ute! Jag sökte på speglar o värme men hitta inget om det tyvärr.
Tack igen, Eva
ro
29
roadsterz3
Z3 Roadster -98
Angående tysk manual, så finns det engelska manualer att ladda ned på denna länk:
Länk

/Ulf

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.