AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
706

Byta ut högtalare i hatthyllan?

Tjenix!

Undrar över lite över det där med hatthyllegögtalare. Har nu slängt ut originalframsystemet mot DLS UP5:or samt en subb från Pioneer i skuffen. Ljudet är mycket bra. Är klart nöjd. Dock undrar jag ifall det är någon vits att byta ut originalhögtalare som sitter i hatthyllan + montering av ett steg. Blir det en klar ljudförbättring iom dessa modifieringar eller skall jag satsa pengarna på andra godis? Tips om fabrikat välkomnas varmt!!!!!!!!!!!!!!

//Dominik

P.S Är inte ute efter att spela högre utan renare, fylligare ljud osv.

'Respect is something one earns not get'
Nähe.....

Jag hade bara kört på framsystemet.

/Johan
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Den firma i Uppsala (Dialect?) som hjälpte dig med övriga delar, kan inte de rekommendera något åt dig? Vad jag förstår av dina tidigare inlägg så är du nöjd med vad de har presterat tidigare.
Ett separat slutsteg presterar alltid bättre än det interna.
Vad jag använder du (som jag) original businessen. Den har ett 3dB filter vid 50Hz för att bespara slutsteget...
Det är således frekvenser du slipper trots din baslåda eftersom du kopplat till högnivån.
Fast med ett separat slutsteg får du genast bonusproblem som att var skall den vara, hur skall den kopplas in, hur fixar jag lågnivå.
Beträffande bakhögtalare så är det isåfall för baksätes passagerarna. Själv brukar jag bara ha lite låg skval radio så att man kan prata när jag kör folk. (Åtminstånde efter demon :-) )
Som så många sagt före mig; satsa på bra ljud fram.

Mulle
OKI, OKI...:)))

Om det var min bil skulle jag satsa på ett litet steg till framsystemet (tex Genesis eller RF, budgetalt Jensen), och en ny huvudenhet. Kanske Becker, eller Nakamitchi som smälter in bra i originalinredningen.

I E36 är det inga problem att montera ett litet steg bakom handskfacket, har man batteriet fram så är det nära till allt och Kabeldragningen blir mycket enkel.
Nyare 3serien har jag inte skruvat i (än).

/danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.