|
|
|
|---|---|
|
Kan det vara ärliga mil om man bytt katalysator, kamaxelgivare och vevaxelgivare redan vid 8000 mil? | |
|
Katalysatorn kan gå sönder av att man kr för länge med trasig kamaxel- eller vevaxelgivare. Dessa givar kan mycket väl gå sönder tidigt, så det är omöjligt att säga med bara denna information. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har bytt både kam och vevaxel givare på min bil som gått 9000 mil. /Fredrik |
|
|
Lånar tråden lite, om det är lugnt. är det vanligt att dom går sönder? Och är dom dyra? |
|
|
Vad jag har hört är det väldigt vanligt på 2.8 liters motorn, oavsett om den sitter i en 3,5,7 eller Z kaross. /Fredrik |
|
|
Inte speciellt dyra, men lite knepiga att meka dit. Kommer inte ihåg vad mina verkstadsnotor slutat på, 1500 - 2000 kr, då är det mest arbetstid debiterat. /Fredrik |
|
| okok tack för svaren | |
|
Jag har ny kamaxelgivare och katalysator på min 9000 mil. inte ofta katten går sönder sa han men gör de det så är det inget annat att göra än att byta den! "BMW Z3 2.8 .97" |
|
|
Hur fick ni konstaterat att det var resp givare som gett upp? Via felkoder eller? |
|
|
Lånar tråden lite... Vad fick du ge för bytet av katalysatorn? Körde nämligen lite för fort över ett gupp och... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.