AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.328

vad slår man först i undertill (sänka e36)

kl
15
klimtachakka
bmw 318ti -95
bmw 330 touring -03
hej!
har en 318 compact 95, som ser ut som ett höghus i fronten. funderar därför på att sänka den.
men det ser ut som att oljetråget sitter farligt långt ner, är det det som kommer ta i först om man skrapar i?

mvh
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
avgas
Styrväxeln tycker jag sitter lägst.
Di
2
Dinomaxi
323 ti -99
Hejsan.

min 323 ti tar i plast skyddet till bensin filtret byter den ofta.

tomas

Scarte
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Avgassystemet tog i på min först av allt. Visserligen inte en compact men iaf.

Man ska sikta på att vara bra!
ja
81
jaha!
E92 325i 07
min tar i i början på bägge mittbalkarna under framplatserna. är sänkt med M paketet. rostskyddet är i prinsip borta och farthindren har börjat tugga på metallen. det är enda stället jag slår i med min compact. höga trotoarkanter mördar min spoiler också.
ja
81
jaha!
E92 325i 07
akta er för parkeringshuset vid slussen om ni har sänkt bilen btw. dom har typ 80 graders vinklar på uppfarten som man fastnar på. Trodde bilen skulle gå av på mitten *gråter*
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
min tog i som mest på staget som ska skydda motorn, de som sitter under
Min är osänkt och det slog i avgassystemet ganska precis rakt under framsätena. Iofs kan man nog säga att det beror väldigt mycket på hur underlaget ser ut... Kör man i ett skarpt gupp kanske det slår i något långt fram medans ett längre gupp slår i något längre bak :) Farten kan nog avgöra också :)
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Ni får börja snedda över guppen istället grabbar, annars står man där och vippar fram och tillbaks med ett farthiner på 20 cm i underredet :)
hehe, det är svårt att snedda över ett gupp i vägen när man ligger en 120-130 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.