AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.357

Vad ska man tänka på när man ska köpa M3 e46?

os
10
oscen
M3 E46 -01
Vad ska man tänka på när man köper en?
Vilka vanliga fel osv finns som inte ska finnas på den jag köper?
sök och du skall finna läsning över natten
Mvh Marc
Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
köp inte m3a värsta bilen, har haft 2 st
hampe m3
mr mpower, anledning till att just m3 or är skit?

Oscen är nog mer intreserad av och veta varför m3orna är skit, samt vilken ,model, kaross, motor mm mm koncret info brukar va den bästa sättet att förmedla vidare sin erfrenhet.

Om det va 2 e46 du haft är jag själv intreserad av att veta vad som gjorde dessa så fruktansvärt dåliga då jag själv är sugen på en just sådan även om pris bilden e aningen för hög för mig där den ligger just nu.

mvh hampus
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
mr power har kanske haft oturen, och blivit på lurad sönderkörda imortlik eller dylikt själv hade jag en M3 03:a smg kan säga att bilen är ut i ...... grym. Det ända som slår den är SL55:an jag har idag !!
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jag har haft en silvergrån 03:a och var jättenöjd.
Att tänka på... Tja Facelift kom 2003. Inte så stor skillnad. Bla ledljus bak en annan list ovan nummerplåten. Silvergrå tillkom i färgvalet och möjligen någon mer detalj.

SMG är väl att föredra. Lättare att sälja bilen vidare... Utrustning som rekommenderas: skinn nappa. breddinställning på stolar. Navi(även den gör bilen mer säljbar framöver) De flesta bilar är ju snarlika i utrustningsväg. Var kräsen och leta efter ett objekt som du känner dig helt nöjd med.
Var noga med att kolla upp SMG lådan. Många har nog busat lite för mycket med launch contol funktionen. Lycka till i letandet!

Mvh

Jonas
Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
Min första m3a köpte jag 2002 ny på förenade-bil smg lådan började klydda första veckan sedan pågick det i flera månader tills dom byta hela lådan ,sedan va det nått fell på elektroniken,tur att jag hade garanti annars hade det kostat en hel del.min andra m3 köpte jag 2004, vanos problem,mm,kan rekomedera m5 e39 mycket bättre bil kanske inte snyggare men bättre,,kör 996tt-03 nu inga problem en ...
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
jäklar vilken otur mr mpower, håller inte med om en M5 E39 framför en M3 E-46 inte en chans M3 i alla sammanhang min åsikt iaf.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Och jag håller inte med dig alls diou....M5 e39 rules

min bil: Länk

Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
Kanske jag skrällar till med en m5 e60 till våren,(måste säga Bianca att din M5a är riktigt snygg..)
Magkänslan och dokumentation, manuell eller smg är smaksak, många M3:or har haft många ägare märkte jag när jag köpte min men det behöver inte betyda att det är en sämre bil men självklart kan så vara fallet.
Kan bara säga att det är en svårsåld bil just nu(bra prutläge), har haft min ute på blocket och AP ett tag nu och bara bilförmedlare och köpare med konstiga inbyten har hört av sig.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Mr mpower...:Tack för komplimangen:)

Sebbe
Tror nog att M3 är lika bra som m5, beror helt på indeviden som kör den, Provkört m3 men inte lika förtjust som när jag satte mig i m5an. Båda från 02. M3 känns liten för mig. Är 192/100. Att köpa dom mer extrema bilarna är alltid riskabelt. När jag köpte min m5 så känndes det rätt ganska snabbt, svensksåld, en ägare som var medelålders familljefar med 2 audis förutom bmwn, Låga mil, alldrig vinterkörd som oxå syntes. Har inte haft eller hittat nått fel än. Men som sagt var uppmärksam.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.