AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.464

ta bort abs?

Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
började plocka bort absen idag på e30n,hur har ni som tagit bort den gjort med kabelhärvan? den verkar juh gå in i en annan stor kabelhärva under instrumentbrädan=drygt! bromsrören,är dom bara plugga tillbax in i cylindern ist för abs enheten?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har inget svar på din fråga, men det är inte tillåtet att ta bort ABS. Bilen kommer inte att godkännas vid kontrollbesiktning, eftersom bilen är typad med detta.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
bilen är än så länge tyskreggad..men det kanske inte spelar nån roll?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Vad jag vet är det annan cylinder på bilar med ABS, bara 2 utgångar, 3 på bilar utan, så du får skaffa ett T.kors till dom främre rören.

Kabelstamen vet jag inget om då jag fixade min ABS ist för att ta bort den.
Behåll ABS:en och fimpa den lilla varningslampan i instrumenthuset. Varför göra det svårt...
Ke
114
Kenna

324 TD (tävlingsbil)
324 TD -90
324 D -86
324 D -87
315 E21 -82
535 -89 (motorlös)
524 TD -86 (motorlös)
Jag brukar bara ta bort relä`n till ABS:en efter besiktning. När jag besiktigar sätter jag bara dit den igen innan jag åker =) Går ju inte å köra en bil med ABS!!
Visa användare
139
Hemsö Danne
BMW 325 -87
jomen..jag ska rensa up unde rhuven.å vill inte ha abs!! å ska lacka där nu så måste endå bort med enheten som sitter där under huven! å när jag endå e borta me nåt jag inte vill ha så äre juh dumt å sätat tebax..men dom där jäkla kablarna..verkar så helvetes trångt å peta in dom under insstrumentbrädan igen men d kanske går om man har tur..ville bara veta hur ni gjort som..om nån ens ha tage bort härvan å allt?
jag har ABS på min..men det fungerar inte och det har inte varit några problem alls för mig på bilprovningen..... men ABS-enheten sitter kvar

Tobbe: mig veteligen kontrolleras inte abs:ens funktion, bara att lampan inte lyser. Själv har jag en icke fungerande ABS fast lampan inte lyser (den har nog brunnit upp) och den har gått igenom bes. utan problem, det samma gällde pappas ford scorpia där abs:en var ur funktion ett flertal år innan han åtgärdade felet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.