|
|
|
|---|---|
|
Har en vibration i bakvagnen på min 330xia -01 som jag letat efter nu i månader, Har bytt silentbussningar, mellanlager. Kollat lager, resterande bussningar, däck men inga fel! Hade uppe bilen på pallbockar idag och test körde då vibrationen uppkommer i ca 100-120 blås, kände då att bakaxelklumpen vibrerade en del. Inte så mycket men en del!! Ska den det eller ska den vara stenstum????? Blir snart vansinnig på bilskrället!!!!! Rock on! | |
|
Hur är det om du "kör" bilen upphissad utan fälgar? Mellanlager = stödlager till kardanaxeln? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har inte provkört med hjulen av, glömde att skriva att det var mellanlagret på kardanen. Tycker det är lite konstigt att klumpen vibrerar, jag menar pinjong och krondrev snurrar ju inte så rysligt fort! Rock on! |
|
|
Du kan även prova att skifta plats på fram- och bakhjul. Vad har du för fälgar/däck? Vibrationerna behöver inte komma från klumpen, men de kan märkas där om den sitter i en flexibel upphängning.. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.