|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska försöka att förklara mitt problem så gott det går. När jag frikopplar eller trycker in kopplingen och varvräknaren går ner i varv (bilen med...) så går den ibland ner för mycket. Den ligger strax över 100. Samtidigt så skakar motorn, vilket märks mest på att växelspaken vibrerar. Det har hänt att motor dör, men det sker inte alltid. Utan den står och vibrerar ett tag. Jag har ibland tryckt i gasen lite för att få upp motorn i varv och försvinner problemet för stunden. Sedan kanske jag trycka igen, bara för att se om det återkommer, och då händer ibland samma symtom igen. Har inte märkt någon konstigt vid höga hastigheter. Problemet började någongång förra veckan, minns inte riktigt. Det jag gjort på sistonde är att jag bytte lmm i juli. Det har fungerat bra, vad jag vet. Sedan så för 2v sedan så hjälpte jag att starta en bil med min bils batteri. Kan det vara nå knas med batteriet, att det inte leverar tillräckligt med ström när bilen står stilla? Tack på förhand för svar Just det. Det är 316i compact -99. (E36) /Sebastian Porras | |
|
kolla så alla slangar är hela och inga sprickor. Tomgångsmotorn? vet ju inte riktigt hur din ser ut men min var också skum på tom gång och det var slangen som tomgångsmotorn satt på som var sprucken under... svårt att se. |
|
|
Nu vet jag inte om detta kommer att funka på nyare bilar, men när jag letar luft/vakuumläckor på mina äldre bilar, så använder jag startgas eller 5-56 och sprayar på misstänkta slangar. Om man kan härröra att motorn går upp i varv, till det stället man sprayar på (om man alltså är säker på att startgasen inte går in i luftintaget till motorn), så är det den slangen som läcker, på det stället. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.