|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vart jag kan hitta däckfix, sådan vulkgummi som man sticker in i hålet på däcket. Har hört att det finns på jula men hittar det inte på hemsidan. | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hm, kanske borde köpa et kit. Jag har fått 3 (!) punkteringar lagade de senaste månaderna, totalt ca 500:- har det kostat. Men observera att man INTE får laga höghastighetsdäck enbart så här! // Länk |
|
|
Det finns bättre repsatser än Julas! De heter SafetySeal kostar ca 700:- för en ordentlig sats med 60(!) pluggar. Fick en utförlig beskrivning på varför denna var bättre än ex Julas gummiplugg. Fick tom se en artikel där de testat och laga ett punkteringssäkert däck och kört det på full matning i tyskland! Fullt godkänt resultat (TUV var visst inblandade..) Jag köpte min låda hos wennström så klart |
|
|
För 700:- hinner man lämna in däcket 4-5 gånger... // Länk |
|
E30 Beemah |
kan man laga ett hål i däcksidan med en "stav" (plugg) och "böda"?? E30 Beemah |
|
pbengtss: Om du läser så ser du att för dessa 700:- får du 60 pluggar, alltså lagar du 60 stickhål med den.. Det var ju "däcklagare" som söktes, inte sant? |
|
| E30: Har du hål i sidan bör du låta en däcknisse kika på det, då det beroende på var skadan är och hur den ser ut kan gå att laga med en sk. kappa | |
|
jaja men köp safetyseal. men då måste man bort med däcket från fälgen oxå och plugga inifrån. så det är bara att köpa en monteringsmaskon för ca 10 000 och sen en balanseringsmaskin för ca 15 000. sen är det ju bara att laga några däck per år så efter ca 90 år så har man ju nästan gått plus.. och man ska inte plugga där utifrån den håller typ 60% av gångerna men blir aldrig bra och man kan inte plugga MC däck eller punkafria. med dom. eller så åker man till en däckfirma och låter dom foxa det och betala för god serice.. man kan ju köpa kött på ica oxå men det blir ju aldrig lika bra som på max eller burger king =) hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
E30 Beemah |
vart kan man köpa slang "Wheel Tube" till 17 tum?? Länka ni som vet TACK E30 Beemah |
|
Har använt julas grejjor många år utan problem,alt från 13-18tum.Men du bör veta vad du gör samt demontera däcket. Vill du köpa slang så knata in till närmsta däckgubbe. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
E36: Precis - Så man har nog en affärsidé i baktanke om man funderar på att köpa den satsen! Om man köper enbart för "hemmabruk" är man nog en smula pessimistisk eller så har man många ovänner... // Länk |
|
|
Vitsen med SafetySeal är just att du pluggar utifrån, utan att demontera sulan! Smileface: Som jag skrev har de just kört ett test under överinseende av TUV i tyskland med just punkteringsfria däck, pluggade med SafetySeal, med fullt godkänt resultat, jag blev visad artikeln när jag köpte min sats! Och, det finns satser för MCdäck också! E30: man får eg inte montera slang i ett slanglöst däck Pbengtss: Tja, affärside vet jag inte, men pular man med det mesta så visst är det bra att ha grejer? Finns ju mycket andra bra att ha saker som vi köper på oss, eller hur? Däckmaskiner, svarv, fräs, hydraulpress.. Behövs inte var dag, men så gott att de finns på plats när jag behöver de |
|
|
E36 jag har ej provat SafetySeal säkert bra grejjor,men det ser förvillande likt julas kitt.Detta är också till för pluggning utifrån med röda fiberpluggar.Jag avråder dock att laga utan koll på insidan,det är inte säkert att öglan blir som du tänkt dig. Sen när du nämner att man inte får lägga slang i slanglöst däck vad kommer dessa uppgifter ifrån.Jag menar kan ju knappast vara trafikfarligt med både livrem o hängslen. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
E30 Beemah |
det e inte olaglit iaf med wheel tube i ett slanglöst däck,,, varför är dom slangarna så dyra? bmw orginal? E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.