|
|
|
|---|---|
| hej! märkte idag att om kliman står tex på 16grader o man sätter påreglaget så d ska komma luft mot rutan och dom 2st sido munstyckena högst upp då ska d ju komma den värme man har inställt på kliman, alltså 16grader men på vänstra sidan så blev d tooook varmt och på den andra blev d 16 grader och när jag höjde till 25 osv så blev d 25 på höger men fortfarande tok varmt i den vänstra...då har ju ena ventilen troligtvis fastnat och jag gick ut o knackade men utan resultat...nån som har nån ide el om d e svårt att byta el ska d va så????tacksam för svar..mvh 7an | |
|
Ventilen är relativt lätt att byta, lite små-bökig att komma åt men inget stort problem. Min hade givit upp så det var bara att klämma dit en ny. Mitt råd är försök inte ens att reparera den, när den ger permament varmluft på någon sida är den slut. Tyvärr är den inte helt billig. När du ändå byter ta med nr 5 och 6 också Länk då dessa garanterat är slut med. Min pajade mitt i sommaren just när AC'n krånglade dessutom, tack och lov var vi bara hemmavid just då men då var det svettigt. Fast tips, ställ den på 'Auto' (två tryck på Auto-knappen) och ca 21 grader med snöflingan alltid tänd så fungerar det överlägset bäst. Mvh Björn |
|
| tackar o bockar!!!!!mvh 7an | |
|
Samma ventil verkar sitta på vissa modeller av E39: Länk , kan vara värt att göra ett försök på skroten, Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.