AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.004

Fräckaste bilen ni sett i trafiken?

Sida 4 av 5
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Det jag minns bäst, är en Lancia Delta Intergrale under mitten av 90 talet,som blåste förbi med ett fruktansvärt vrål då jag låg i ca 70....(Deltan i minst 180)
Detta var innan hysterin med överladdade bilar,då endast Qvarnis med Itsfun1 Sierran och Hjällströms Audi körde låga 11:or på strippen.
Fick höra sen att denna Delta hade ca 480hk med restriktor och fullt ladd vid minsta beröring på gaspedalen(rallybil)
Det riktigt rös i kroppen då den "flög" förbi!
Annars idag är man inte så imponerad längre tyvärr...skulle va om en top fuel funny dök upp i backspegeln då! :)

Mvh Patrik
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
fräckaste vet jag inte, men en bil som lämnade djupt intryck:

Porsche 911 RSR 1972 (originalet)

Helt...helt...Rätt!
Den var dessutom babyblå, blev nästan lite tårögd :)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
här har vi en sådan Länk
Jag såg en svart lamborghini countach som mullrade förbi mig när jag stod parkerad på en rastplats längst vägen här i växjö.

Det tog några sekunder innan jag kom på vad det var för bil men min första tanke var "det rymdskeppet skulle jag vilja ha".

Lätt den mäktigaste synen jag har sett runtom i sverige. Har sett en stillastående också en gång men det var inte alls samma sak.
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Ferrari F40 i Berlin var rätt häftigt. Vilket ljud!

Två Porsche 911/993 GT2 samtidigt, en röd och en gul. Också i Berlin.

Ferrari 575 Superamerica har jag mött en utanför Västerås. En väldigt udda bil med en väldigt udda cab/targalösning: Länk

Sen tycker jag att det rätt häftigt när folk använder sina rariter ordentligt. Tex den småländska Enzon som nämndes tidigare. Här i Gävle var det en BMW M6 Coupé som användes hela förra vintern. Parkerade brevid den utanför posten en gång.

Speed kills - Ford owners live forever
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
För många herrans år sedan körde jag på Essingeleden i goda ro i min dåvarande första BMW, en 323i E21. I ytterfilen var det fritt och jag lyssnade på något kasettband i Alpine-stereon.

Först passerar en bubbla med plåtfälgar och skrikig blå färg. Jag uppskattar hastigheten till om man adderar höger plus vänster sidas hastighetsangivelse samt momssatsen på livsmedel.

Bubblan hade en kraftigt ökande hastighet.....

Ett stycke därefter kom en mycket större mängd plåt ifrån Wolfsburg med tillhörande synnerligen ansträngd kvartalsekonom som inte hade en chans....

Ferdinand Porsche äro herren som konstruerat både bubblan och som står bakom Porsche 928S till viss del.

Gissa om jag var något förvånad vilka dårar som kör både VW och Porsche så fort på allmän väg. Samma skrot i princip dock.

Nyfiken som jag var så gjordes lite efterforskningar.

Det visade sig att båda bilarna var bestyckade med V8.....

Mvh
Asken
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Märkligt att ingen nämnt den fräckaste BMWn - M1! Mötte en på slingriga bergsvägar nere i alperna i sommras, ger en ett leende på läpparna :)

För något år sen på på E6:an i höjd med Helsingborg kom tre st Lamborghini; Gallardo, Murcielago samt en Diablo. De drog på hyffsat och kanske mest var kombinationen som gjorde det lite speciellt.

Sen är det ju rätt ofta i samband med motorträffar, mässor etc man kan få se rätt mkt skoj bilar ute på vägarna, men då är det ju inte lika oväntat, så det räknar jag inte :)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Stötte på en vit M1:a på Autobahn 1988-89, då jag med mina föräldrar transporterades mot Spanien i en Volvo 760GLE i ca 160km/h.
M1:an närmade sig hastigt bakifrån i ytterfilen,och inom kort,blåste om i en mycket hög hastighet.....vilket underbart motorljud!!

Mvh Patrik
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
När jag var i Edinburgh i Skottland för cirka 3 år sedan såg jag en Jaguar XJ220 och en Bmw m3 gtr e46 parkerade på samma uppfart till en villa. Det var riktigt häftigt och jag tog självklart kort, tyvärr ej digital. Den fräckaste bilen jag sett i trafiken i Sverige är nog Dahlbäck-Golfen..
tyrell
apropå Dahlbäck: det fräckaste eller i alla fall mest galna bil jag sett i trafiken måste vara en av Dahlbäcks tidigare kreationer; en Astro (mindre amerikansk van) med enorma bakdäck (vet ej dimensionerna men en bra bit över 400mm var de) detta var någon gång i början av 90-talet och då var jag ungefär 10 år så jag vet inget om motorn osv mer än att den med störta sannolikhet var långt ifrån original :) kan föresten tillägga att Astron hade två stödhjul bak så det bekräftar väl teorin om motorn :)
Fräckaste ljudet hade iaf den Viper jag körde bredvid i fredags.
Svårt att säga men det var gott om Lambos och Buggatis mm på vår resa i Malibu och Vegas bla.
Kryllar av dom bilarna där.
Men får nog säga Pagani Zonda

Phille B
AC Cobra ....måste vara världens coolaste bil!
Hmmm...får mig att minnas en liten händelse som hände en gång när jag var på bilsemester i Italien med några kompisar för några år sen.

Jag körde på en smal och kurvig landsväg när vi helt plötsligt mötte en Ferrari 360 (får en att höja lite på ena ögonbrynet och säga: kolla en Ferrari) och strax efteråt en till (ööh..vaaa..?) och sen en till (wow! yeeeaaaahh!) och till slut hela sex stycken 360 och någon enstaka 355:a (fullt jubel jiiiiihooo!) och mitt ibland dom den riktiga pärlan en Ferrari F50.(OOOOHH....AAAAAHHH ...ÅÅÅÅÅÅÅHHHH!!!!!)

En sådan hade jag aldrig sett förr eller senare förutom på någon bilmässa.

Polarna som inte är några större bilentusiaster undrade först vad det var frågan om blev lite uppspelta dom med vartefter bilarna dök upp men lugnade ner sig ganska snabbt efteråt. Men en annan stackare som var ute i omloppsbana runt solen, och knappt vid medvetande överhuvudtaget, var tvungen att stanna bilen för att ta några riktigt djupa andetag och komma till sans och landade långt långt senare.

(Ok det var lite överdrivet dramatiskt återgivet men det var på ett ungefär vad som hände en gång för några år sedan på en bilsemester i Italien.)
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Dök på en M3 CSL på lidingöbron för några år sedan..

Satt på motorcykeln och hlör ett vrål på insidan och en CSL som dyker upp på insidan. Efter kom en seg V70, svart, som försöker hinna med.

Någon som vill gissa vem som körde CSL´n? :D

//amullo
---
Härom helgen, en lördagmorgon - kanske inte min favoritbil men jag såg faktiskt en splitter ny Koenigsegg CCR som blivit tagen av civilsnut söder om Linköping :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
AC Cobra nämndes ovan. Vi körde hoj runt Gardasjön för sådär 6-7 år sen och plötsligt så stod de där, inte mindre än 3st snyggt uppställda. Alla i mint condition lindrigt sagt. Vi språkade lite med de tyska ägarna och avlyssnade deras uppstart, mycket imponerande bilar. Hur lägger man upp bilderna enklast?

FP
Jo
7
JonasW
Alpina B3 3.2 Touring -96 #015
Kanske inte den allra fräckaste men en bil jag inte förväntade mig att se. För ca 10 år sedan på en snöig väg i Norge mellan Tönsberg och Oslo så mötte jag en Lamborghini LM002. Klart mäktigare än någon Hummer.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
amullo:

Kungen!!
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ferrari och Lamborghini och Porsche..........alldeles för traditionellt

Den fräckaste just nu är min "4 Laban" en överlevare av 8 miljoner, i nästan mintcondition. Det kallar jag fräckt!

Länk

Mats
BMW CS #5847
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.