AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.002

Fräckaste bilen ni sett i trafiken?

Sida 3 av 5
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, ska vi sammanfatta lite, vem leder? =)

Jag tycker Stephan735i ligger bra till med Porsche GT1.

Mvh Johan
Ljusblå, äkta Trabbie, ungerskt reg.nr

På en mack i Orsa......(of Dalarna)

F
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Fräckaste vet jag inte men får väl säga McLaren F1:an som grannen till en kompis sommarstuga har. Är ju lite BMW-relaterat med ;)
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
- Lamborghini Diablo Roadster strax utanför Göteborg!

- Maybach i London!

/L
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Denna dök upp i backspegeln på E6 söderut i somras... Resulterade i rätt bra "motorvägstempo" i typ 8 mil... Men påstår ju inte att jag hade skuggan av en chans när han släppte fullt! =)

Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Oupps putfile-n00b... =)

Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ford GT 40 (den nya versionen) den är ju rätt så ovanlig. Lambos, Porschar och Ferraris är vardagsmat i Stockholm tyvärr, så de räknar jag inte upp. GT 40:n hade ett väldigt trevligt ljud! :)

Mvh/ Niclas
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nummer 1 är en röd Ferrari Enzo för inte så många månder sedan!!

Värt att nämna också; nyligen (har man ju sett den där Lamborghini Murceilagon oranga som den del talar om och ägaren verkar köra vintertid med den + en svart äkta Contach vid flera tillfällen som ägaren drar fullt med mellan rödljusen :-) satan vilket motorljud) men även en Lamborghini Espada precis nyligen som kom till jobbet så jag såg både in i den och utvändigt på 1m håll, dessutom lät den mustigt och gick rätt bra också, skicket var 90%igt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Här i krokarna där jag bor (mörkaste småland) finns det faktiskt en Ferrari Enzo som används dagligen av VD:n (Torsten Jansson) för New Wave group i Kosta. (Han skall tydligen äga fler Ferrari-bilar!)

Jag har sett den i trafik flera gånger och han brukar parkera den för allmän beskådan vid den nya outletförsäljningen i Kosta. Lagom patinerad och med urdruckna petflaskor och godispapper och liknande på passagerargolvet... Han säger att han köpte bilen för att köra den, inte bara äga den! ;o))

Gott ljud är det de gånger man hört honom varva ur den!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Två Mercedes McLaren SLR i Göteborg vid två olika tillfällen. En silver och en svart. Gott muller!
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
På väg hem från jobb för några år sedan såg jag en av deltagarna ur Gumball 3000 mitt i centrala HBG. En Ferrari F40.

Annars så är det kanske när jag liftade ett varv runt Nurburgring med en Carerra GT.
Den bil som höjt mina ögonbryn mest gled förbi mig utanför Hahn flygplatsen i Frankfurt. Det första jag såg, en alpinablå FET B7. Välkommen till Tyskland tänkte jag och log för mig själv...
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Denna dök upp i MIN backspegel kl.6 på morgonen, en lördag i augusti. Var på väg till en svensexa med en polare, vi var trötta som fan och trodde inte vara ögon när vi såg 2 tjejer i en:
Länk
notera reg.nr: FEED ME

Min gamla pärla: Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har oxå sett en Lambo med FEED ME som reg här i HBG. Men om jag inte minns fel så var den gul då.

// M.v.h. Daniel
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Spajjjs, den är ju gul på b97_knl:s bild?! Han menar nog inte den röda Renault:n ;)

Svårt annars att säga vem som "leder" nu, jag tycker att Heden ligger bra till med sin Ford GT40. McLaren F1 kanske är värst av alla, värre än Enzo? (i fråga om att vara en raritet)

/L
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Leon: eftersom att det är en personlig skyt så kan den ju ha suttit på en orange lambo innan,, eller hur? =)
men det e nog jag som missminner mig. Den va nog gul =)

// M.v.h. Daniel
Visa användare
27
anpo
528i Touring -99
Såg en Mercedes CLK-GTR som hade lite svårt att köra långsamt i morgonköerna på lidingöbron för nåt år sen.

Har en barndom i Ängelholm och hjälpte en polares farsa på hans gård. Körde en traktor med dubbelmontage (4.30 bred) på småvägarna vilket gjorde den mötande Koenigseggen lite nojig :)

Inte helt fel att vistas i närheten av flygplatsen när dom gjorde sina hastighetstest heller. Vilket ljud..
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Det står en F50 i Kosta oxo vid prylboden... Helt ok.

Drog ifrån en Murciélago utanför Lund, 90-väg =) (110?)

En Contach får bli mitt val, Fagrabäcksvägen i Växjö för 10 år sedan.

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Antal byggda CLK GTR är endast 25, det är en förbannat fräck bil att se i trafiken :)

Dessutom tycker jag att 80- och 90-tals Lamborghini är klart fräckare att se än de nyare (som börjar bli "vanliga"), är glad att ha sett en Diablo Roadster men om 300+ såg en Countach, så går den inte av för hackor direkt!

/L
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
En Carrera GT dök upp bakom mig i Solna, med blixtens hastighet vevade jag ner rutan för att njuta av ljudet...härligt!

Undra hur många sånna det kan finnas i Sverige?

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.